
Prijsvrij Vakanties & D-reizen Groep kijkt terug op het meest succesvolle jaar in zijn geschiedenis. Het bedrijf meldt een recordomzet van 1 miljard euro in 2024.
‘Met een indrukwekkende groei van zowel de online tak (+40%) als de fysieke winkels (+13%) was 2024 zonder twijfel het beste jaar ooit’, zegt het reisconcern.
‘2024 was een jaar waarin alles samenkwam’, zegt Kevin Ooms, CFO van Prijsvrij Vakanties & D-reizen Groep.
‘Onze focus op innovatie, klantgerichtheid en samenwerking heeft ons deze bijzondere mijlpaal gebracht. We zijn dankbaar voor het vertrouwen van onze klanten en partners en kijken met vertrouwen naar de toekomst.’
Het creatieve werk van Prijsvrij Vakanties & D-reizen Groep werd in 2024 groots erkend, zegt het concern. Het D-reizen-themalied ‘The World’s Our Home’ van Douwe Bob won een felbegeerde Buma Award, een blijk van waardering voor de krachtige storytelling en de emotionele connectie met klanten.
Daarnaast vielen de humoristische en herkenbare reclamecampagnes van Prijsvrij met Leo en Liselot op. ‘Zij wisten nominaties te behalen voor de prestigieuze Gouden Loeki en lieten een blijvende indruk achter bij het publiek.’
Ooms vervolgt: ‘Deze prijzen bevestigen dat onze inspanningen om klanten te inspireren én te raken worden gewaardeerd. Het motiveert ons om door te gaan met het creëren van campagnes die écht impact maken.’
In 2024 verstevigde Prijsvrij Vakanties & D-reizen Groep zijn toppositie in de reisbranche en boekte het successen op meerdere vlakken: Het bedrijf noemt het marktleiderschap in Spanje dat, inclusief de Canarische Eilanden, de populairste bestemming was onder reizigers.
Een belangrijke reistrend is dat de gemiddelde reissom steeg dankzij de toenemende vraag naar (ultra) all inclusive-reizen. Koppels vormden de grootste boekingsgroep, gevolgd door families en groepen.
Daarnaast koos 51% van de klanten voor vertrek vanaf buitenlandse luchthavens zoals Düsseldorf en Brussel, naast Amsterdam als belangrijke hub. De hoogste reissommen werden geboekt in Noord-Brabant.
Ooms: ‘Onze klanten waarderen niet alleen onze aantrekkelijke reisaanbiedingen, maar ook de kwaliteit en persoonlijke service die wij leveren.’
Hoewel 2024 niet zonder uitdagingen was, bleef Prijsvrij Vakanties & D-reizen Groep volgens Ooms veerkrachtig en oplossingsgericht. ‘Het faillissement van FTI bracht uitdagingen met zich mee, maar door een herstructurering van leveranciersrelaties en het bieden van creatieve oplossingen, konden vrijwel alle gedupeerde klanten alsnog genieten van hun vakantie.’
Capaciteitsproblemen bij luchtvaartmaatschappijen, zoals Transavia, resulteerden volgens het reisconcern in vertragingen en annuleringen. ‘Dankzij proactieve communicatie en ondersteuning werden klanten continu geïnformeerd en optimaal ontzorgd’, zegt Ooms. ‘Onze flexibiliteit en daadkracht hebben ons sterker gemaakt. We hebben bewezen dat we er altijd voor onze klanten zijn, hoe complex de situatie ook is.’
Volgens Ooms wordt 2025 een jaar vol ambitie en innovatie. ‘Wij blijven onze klanten verrassen en inspireren met unieke reiservaringen.’ (Foto Shutterstock).
Geef een reactie