Prijsvrij/D-reizen heeft zijn online boekingen in januari dit jaar met 33 procent zien groeien vergeleken met dezelfde maand in 2023.
‘Dankzij deze grote stijging wordt de leidende positie in de markt verder uitgebouwd en wordt een sterke toon gezet voor het jaar 2024’, zegt het reisbedrijf in een verklaring.
Daarnaast geven de cijfers de voornemens van de Nederlander aan om er ook dit jaar weer veelvuldig op uit te trekken, is de conclusie.
‘De groei bij Prijsvrij/D-reizen geldt voor zowel de last minute winterboekingen voor dit vakantieseizoen als voor de boekingen voor de mei- en zomervakantie, wat duidt op een consistente toename onder Nederlanders in de vraag naar vakanties in alle seizoenen’, zegt
Director Marketing Mathijs Bos.
De grootste groei wordt geboekt in populaire en relatief nieuwe bestemmingen als de Turkse Riviera, Dubai, Malta en de Costa del Sol.
‘Deze bestemmingen zien een verdubbeling of soms zelf een verdrievoudiging van boekingsaantallen ten opzichte van een jaar eerder.’
De recente groei in het aantal boekingen, ondanks de huidige economische uitdagingen, weerspiegelt een opvallende trend onder Nederlandse consumenten: de aanhoudende wens om te reizen blijft sterk, zelfs in tijden van financiële onzekerheid. Deze trend duidt op een langdurigere ontwikkeling, waarbij vakanties en reizen worden gezien als essentiële uitgaven en niet langer als een luxe die men zich alleen in economisch gunstige tijden kan veroorloven, stelt Bos.
Met de groei verstevigt Prijsvrij/D-reizen zijn positie als een van de marktleiders en zet het de toon voor een veelbelovend en succesvol 2024, meldt het bedrijf.
Het reisconcern blijft zich richten op het bieden van alle soorten vakanties, terwijl het blijft streven naar nog meer verbetering en innovatie in de dienstverlening. (Foto Shutterstock).