TUI heeft het reisjaar 2025 succesvol afgetrapt met een drukbezocht TUI BeNe Partner Event in het hoofdkantoor in Rijswijk. Het event werd bezocht door ruim 350 partners uit binnen- en buitenland.
Het partnerevent, dat sinds enkele jaren aan de vooravond van de Vakantiebeurs wordt gehouden, begint inmiddels een traditie te worden. Voorheen werd het event op wisselende locaties gehouden, in Den Haag of Amsterdam. Sinds drie jaar is het hoofdkantoor in Rijswijk het decor voor de bijeenkomst.
Voor de ruim 350 aanwezige partners, onder andere van (internationale) hotels, airlines en touroperators, waren er exclusieve masterclasses, maar uiteraard ook volop hapjes, drankjes en muziek, met alle gelegenheid om te netwerken.
Een veelgehoord onderwerp van gesprek onder de aanwezigen was de vraag hoe de Vakantiebeurs, waaraan TUI dit jaar niet deelneemt, er dit jaar zou uitzien. De beurs gaat woensdag van start met de Travel Trade Days.
Onder het motto ‘TUI komt naar je toe’ heeft TUI van 9 tot en met 12 januari een eigen vakantiemarkt voor consumenten op vier locaties in Nederland. Voor de retail zijn er vanaf 27 januari vijf bijeenkomsten in het land, onder het motto TUI à Table.
Bijzonder
Arjan Kers, managing director van TUI Nederland en België, bedankte de partners voor de samenwerking in het afgelopen jaar, dat hij bestempelde opnieuw een bijzonder jaar.
‘Als we terugkijken op 2024, wordt het eens te meer duidelijk dat toerisme nooit stilstaat. Het is een veerkrachtige, maar uitdagende sector. Het afgelopen jaar heeft ons opnieuw laten zien dat de reis- en luchtvaartindustrie niet alleen veerkrachtig, maar ook dynamisch en adaptief is. We stonden voor een complexe mix van uitdagingen: stijgende kosten door inflatie, geopolitieke onzekerheden en oorlogen, en steeds strengere regelgeving en duurzaamheidsvereisten. Toch heeft onze industrie laten zien hoe krachtig we zijn. De vraag naar reizen blijft sterk, zelfs in moeilijke tijden. Dit herinnert ons eraan hoe belangrijk vakanties zijn in het leven van mensen.’
Vooruitkijkend naar 2025 liet Kers weten optimistisch te zijn, ‘al blijf ik ook kritisch’.
‘Onze sector heeft keer op keer laten zien dat innovatie, samenwerking en inspiratie onze kern vormen. Tegelijkertijd moeten we eerlijk blijven. Er liggen belangrijke veranderingen en verantwoordelijkheden voor ons. De consument verandert: klanten verwachten meer flexibiliteit, transparantie en betekenisvolle ervaringen. Dit vereist niet alleen een aanpassing in ons reisaanbod, maar ook in hoe we communiceren en samenwerken.’
Kers: ‘De kracht van onze industrie ligt in partnerschap. Hotels, luchtvaartmaatschappijen, cruisemaatschappijen, toeristenbureaus, media en andere partners – jullie maken allemaal deel uit van onze familie. Samen kunnen we blijven bouwen aan een sector die niet alleen groeit, maar ook vooroploopt in innovatie en duurzaamheid.’
Binnenkort meer in TravMagazine.
Foto: Arjan Kers met Stefan Baumert, Chief Commercial Officer Markets (CCO) van TUI Group.
Geef een reactie