TUI Nederland heeft zich met zijn 135 reisbureaus aangesloten bij INretail (non-food), een organisatie die opkomt voor de belangen van retail-ondernemers. TUI is het eerste lid in de reisbranche en versterkt hiermee het belang van zijn reisbureaus in de winkelstraat.
TUI wil als grootste retailer in de reisbranche bijdragen aan diverse initiatieven van INretail. Belangrijk is de inzet voor duurzaam en kwalitatief behoud van de winkelstraat. TUI retail sluit zich aan bij platforms als de Nieuwe Winkelstraat en Lokaal Retail Belang.
Het lidmaatschap van de retail-organisatie van TUI is aanvullend op het ANVR-lidmaatschap van TUI Nederland.
Suzanne Goossen, Head of Retail TUI Nederland & Franchise TUI at Home, noemt het lidmaatschap van INretail zeer waardevol.
´Wij focussen in onze eigen retail ook sterk op lokaal ondernemerschap, iets waar INretail zich hard voor maakt. Door het lidmaatschap met INretail kunnen we gebruikmaken van interessante data en onderzoeken naar onder andere retailtrends en nieuwe ontwikkelingen. We dragen graag bij aan het behoud van een aantrekkelijke winkelstraat in dit netwerk met andere interessante mede-retailers. We hebben daarbij vooral aandacht voor duurzaamheid.´
INretail behartigt de belangen van de retail op lokaal-, regionaal- en landelijk niveau en in Brussel. Het gezamenlijke doel is om winkelgebieden toekomstbestendig te maken en groei van de retail te ondersteunen.
Foto (vlnr): Jeroen van Dijken (coördinator Beleidsadvies INretail), Suzanne Goossen (Head of Retail TUI Nederland & Franchise TUI at Home) en Jan Meerman (directeur INretail).