KLM vierde zondag tijdens KLM Open het 20-jarig bestaan van de samenwerking met China Southern Airlines. De twee airlines werken sinds 1996 samen op de route vanaf Schiphol, onder andere via codeshare, frequent flyer programma en uitwisseling van cabinepersoneel.
De twee airlines zijn samen goed voor 1,5 miljoen passagiers tussen Amsterdam en diverse bestemmingen in China. Harm Kreulen, directeur Nederland van KLM, bestempelde Amsterdam dan ook als ‘de gateway’ naar China’. ‘Geen enkele andere luchthaven in Europa biedt zoveel bestemmingen in China aan.’
China is voor KM de tweede grote markt buiten Europa, na de Verenigde Staten.
KLM heeft zich opnieuw voor twee jaar verbonden aan het KLM Open. Het golftoernooi trok de afgelopen dagen 50.000 bezoekers, onder wie zo’n 5.000 VIP-gasten. Harm Kreulen gaf antwoord op de vraag waarom KLM na 13 jaar als hoofdsponsor van het evenement blijft optreden. ‘KLM heeft al een grote naamsbekendheid, vooral in Nederland, dus waarom zouden we het doen? We staan al bijna iedere week in de kranten. Niet altijd even positief, maar dat levert ook naamsbekendheid op. Wij denken echter dat het goed is voor ons imago, nationaal en internationaal, om aan een dergelijk sportief evenement verbonden te zijn. Bovendien kunnen we hier onze partners ontvangen, de reisagenten, de touroperators en andere trouwe partners, die we op deze manier kunnen bedanken.’
Foto: Pieter Elbers, CEO van KLM, met Zhang Guosheng van de ambassade van China en Harm Kreulen, directeur Nederland van KLM.