
Als commerciële organisatie in de reisbranche is financiële gezondheid essentieel. Maar de tijdgeest vraagt om meer. Duurzaam ondernemen en maatschappelijke betrokkenheid zijn een must. Hoe leg je duurzaamheid vast in een strategie en hoe vertaal je dat naar de dagelijkse praktijk?
Arjan Kers zal de RMC-Meetup openen, waarna Melvin Mak (Sustainablility Manager TUI Benelux) ingaat op het uitzetten van een strategie/beleid. Hoe kom je tot een strategie over duurzaam toerisme en hoe geef je dat dan handen en voeten?
Elise Allart (TUI Care Foundation) neemt het stokje over en vertelt over de missie van deze foundation en hoe zij daar met projecten en samenwerkingen invulling aan geeft.
Roel Welsing (directeur Apenheul) vertelt over de passie voor natuur én voor gasten. Hij gaat in op de vraag hoe Apenheul duurzaamheid in zijn onderneming heeft verweven en hoe duurzaamheid ook geld kan opleveren. Met andere woorden, de customer experience combineren met sustainable experience. Hoe doe je dat?
Ook de ANVR richt zich met Travel Tommorow op duurzaam ondernemen; de brancheorganisatie vindt dat duurzaamheid hoort bij een modern, toeristisch product. Gerben Hardeman (Manager Responsible Travel & Tourism bij ANVR) legt uit hoe de reissector zich gereed kan maken voor de toekomst en geeft praktische tips om zelf de vertaalslag naar een duurzame organisatie te kunnen maken.
De dag wordt afgesloten met een interactieve paneldiscussie en uiteraard mag de netwerkborrel niet ontbreken.
Waar: TUI Hoofdkantoor te Rijswijk
Wanneer: Dinsdag 26 maart
Ontvangst: 13.30 uur
Einde programma: 16.45 uur
Einde RMC-Meetup: 18.00 uur
Kijk voor het volledige programma op www.reismanagementclub.nl.
Aanmelden is voorbehouden aan leden van de RMC. Nog geen lid? Klik hier en registreer gratis.