De zakenreismanagement-organisatie Carlson Wagonlit Travel is bezig met het wereldwijd invoeren van de CWT Price Tracking tool. De applicatie leverde in een testperiode klanten een besparing tot 2 procent op van de totale reiskosten.
De technologie achter de Price Tracking tool houdt voortdurend de prijzen voor vluchten en hotelkamers in de gaten en vergelijkt deze met bestaande boekingen. Wanneer de applicatie besparingen vaststelt, worden de bestaande boekingen automatisch geannuleerd of omgeboekt tegen de lagere tarieven.
Patrice Simon, CWT’s CTO, Strategy & New Product Development: ‘Met deze technologie kunnen onze klanten tot 2 procent besparen op hun totale reiskosten – dat is een behoorlijk bedrag voor elk bedrijf met een omvangrijk reisprogramma.’
De Price Tracking tool is het resultaat van een partnerschap tussen CWT en Yapta, een leverancier van prijstracking diensten voor vliegtickets en hotelprijzen.
Momenteel boeken CWT-medewerkers ongeveer 1 op de 20 vlucht- of hotelreserveringen handmatig om tegen een lager tarief. Door het proces volledig te automatiseren zal dat aantal verder stijgen. CWT streeft het ambitieuze doel na om de Price Tracking tool wereldwijd in de komende 18 maanden bij duizenden klanten door te voeren.