De Nederlander Ramón Delima begint per 1 december bij TUI als Global Director Customer Services.
Delima werkte voorheen als CEO van Cygnific, het sales-en servicecenter van Air France – KLM. In zijn nieuwe functie gaat hij bij TUI het wereldwijde customer service-team leiden.
Delima heeft een ruime ervaring in het continu verbeteren van klantcontact met bewezen succes, meldt TUI in een toelichting.
Niet alleen was hij 5 jaar CEO van Cygnific, maar hij neemt ook 24 jaar KLM-ervaring mee, opgedaan in diverse landen in commerciële- en operationele managementfuncties.
Bij TUI gaat hij leiding geven aan het wereldwijde team van Customer Services, dat de TUI-reizigers tijdens hun hele vakantie begeleidt.
Er is zowel fysiek- als digitaal contact met de klanten ter ondersteuning, om de vakantie nog aangenamer te maken. Mocht er onverhoopt iets misgaan, dan wordt dit onder leiding van de nieuwe man na afloop van de vakantie nog sneller en beter afgehandeld door de Customer Care Teams, belooft het reisconcern.
‘TUI is een sterk merk met hoge verwachtingen van customer service’, zegt Delima. ‘Ik kijk ernaar uit om hier invulling aan te geven samen met de teams in alle landen waar TUI actief is en met TUI Musement dat de service op de bestemmingen verzorgt.’
Customer service is een belangrijk onderdeel van de customer experience-strategie van TUI. Frans Leenaars, de Global Director Customer Experience van TUI, is blij met de komst van Delima.
‘Ramón ken ik al vele jaren als een zeer empathische- en gedreven leider die altijd oog heeft voor de klant maar zeker ook voor de medewerker. Hij komt ons team versterken om onze digitale transformatie nog meer te versnellen.’