Munckhof Group sluit zich aan bij het NDC-X-programma van Amadeus. Het programma brengt alle NDC-activiteiten samen, met Amadeus als leverancier van informatietechnologie en aggregator van reiscontent.
Volgens Amadeus vindt een voortdurende evolutie plaats van het Amadeus reisplatform, dat aanbod van airlines, hotels en andere accommodaties, rail, grondtransport en op de bestemming samenbrengt op één plek. De NDC-content wordt beschikbaar gesteld aan reisverkopers wereldwijd.
Dit betekent dat klanten van Munckhof Group in staat zijn om NDC-inhoud te zoeken, vergelijken en te boeken. Dat gebeurt op een geïntegreerde manier en binnen dezelfde workflow.
NDC (New Distribution Capability) is een initiatief van IATA, de internationale luchtvaart associatie. Deze geldt als een nieuwe distributiestandaard binnen het indirecte kanaal, ofwel het reisbureaukanaal. Via deze nieuwe distributienorm kunnen luchtvaartmaatschappijen rijke content te publiceren en gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Ook de verkoop van ondersteunende producten wordt erdoor vergemakkelijkt.
‘NDC moet inspelen op de behoeften van luchtvaartmaatschappijen en reisverkopers, en moet een direct voordeel voor de reizigers hebben’, zegt Tom Roefs, CEO van Munckhof Group.
Door de bundeling van aanbod hebben reisverkopers volgens hem op een eenvoudige en geïntegreerde manier toegang tot het breedste aanbod. ‘Dat is vooral belangrijk voor onze zakelijke klanten en hun reizigers.’
Kurt Van der biesen, Hoofd Business Travel bij Amadeus voegt hieraan toe: ‘Het NDC-X-project is een van de belangrijkste pijlers van hetgeen Amadeus bouwt voor de toeristen- en reisindustrie. Amadeus streeft naar een persoonlijker, meer verbonden en duurzame industrie, die bijdraagt aan het herdefiniëren van de retaildistributie.’
We werken samen met luchtvaartmaatschappijen en reisbedrijven in de hele wereld om NDC vooruit te helpen. Daarbij is de steun van belangrijke partners als Munckhof van groot belang.’