Merk Thomas Cook maakt (online) comeback - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Merk Thomas Cook maakt (online) comeback

Door: | 18 september, 2020

Het Chinese Fosun heeft het merk Thomas Cook nieuw leven ingeblazen. In Groot-Brittannië is Thomas Cook deze week als online travel agent van start gegaan.

De website thomascook.com bevat een bescheiden lijst met aanbiedingen voor zonbestemmingen. Het gaat om bestemmingen die op de ‘safe list’ van de Britse regering staan, meldt onder andere Travel Weekly.

Ook in Nederland en België gaat Thomas Cook als online merk aan de slag. De websites voor Nederland en België zijn wel in de lucht, maar nog niet geladen met productaanbod.

Fosun is de voormalig grootaandeelhouder van Thomas Cook, met destijds 18,6 procent van de aandelen.
Na het faillissement van de Thomas Cook Group in september 2019 verwierf Fosun Tourism Group de merkrechten op Thomas Cook en twee hotelmerken (Casa Cook en Cook’s Club), inclusief hun domeinnamen, apps en sociale media-accounts.
Hiervoor telde het bedrijf 12,7 miljoen euro neer.

Het Chinese concern heeft in het verleden al een touroperator in China opgericht onder de naam Thomas Cook.

Bij het nieuwe bedrijf in de UK werken circa 50 voormalig medewerkers van het oude Thomas Cook. Onder hen is Alan French, voormalig directeur voor strategie en technologie.

De website Thomascook.com biedt reizen naar bestemmingen als Turkije, Griekenland, Cyprus en Italië, die door de Britse regering zijn geclassificeerd als ‘veilig’. Reizigers kunnen flexibel en zonder toeslag annuleren als de reisadviezen van de Britse regering veranderen.
Met deze soepele annuleringsvoorwaarden wil het bedrijf klanten over de streep trekken.

Het hotelaanbod omvat eigen merken van Fosun, zoals Club Med en de voormalige Thomas Cook-labels Cooks Club en Casa Cook.

Het nieuwe Thomas Cook is aangesloten bij Britse garantiefonds Atol (Air Travel Organizers Licensing). (Foto Shutterstock)

Deel dit artikel