Klanten van KLM mogen vanaf nu kosteloos en ongeacht de reden een refundable voucher aanvragen voor KLM vliegtickets met een gepland vertrek tot en met 31 maart 2021. Klanten hebben vervolgens de keuze om met deze voucher een nieuw ticket te kopen of geld terug te vragen.
Dat heeft KLM maandag bekendgemaakt. Op deze manier biedt de airline klanten meer flexibiliteit.
‘We merken dat veel mensen wel willen reizen, maar aarzelen om te boeken door de onzekere tijden en de constant veranderende reisadviezen’, zegt Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience van KLM.
‘Wij begrijpen dit en bieden daarom onze klanten met deze maatregel flexibiliteit. Deze nieuwe maatregel geldt natuurlijk ook voor klanten die al een KLM-ticket of reisvoucher in bezit hebben. We verwachten dat deze extra zekerheid en flexibiliteit consumenten het vertrouwen geeft om weer te gaan boeken en vliegen met KLM.’
ANVR: Transavia
Walter Schut, adjunct-directeur van de ANVR, is zeer tevreden over de aanpassing. ‘Het is een verstandige stap van KLM. De klant is immers huiverig om tickets te kopen vanwege het risico dat, wanneer de bestemming op oranje gaat, hij (weer) met een voucher komt te zitten. Ondanks grote druk van agenten heeft Transavia tot nu toe deze refund-mogelijkheid niet geboden. Hier hebben reisbedrijven forse problemen mee. De ANVR doet een dringend beroep op Transavia om tot een vergelijkbare regeling als KLM te komen voor consumenten, touroperators en reisagenten. De argumenten voor KLM om deze stap te nemen, gelden immers ook voor Transavia.’
KLM heeft haar netwerk in de afgelopen maanden weer gestaag opgebouwd. Voor een compleet overzicht van KLM-bestemmingen, klik hier. (Foto Shutterstock)