In deze 4-delige serie vertelden Rudolph Dekker en Morris Colenbrander van Adchieve – officiële Google Hotel Ads integratiepartner – je alles over dit kanaal.
Vorige week las je hoe je de mogelijkheden van Hotel Ads optimaal benut. Deze week lees je hoe je er daadwerkelijk mee aan de slag gaat en hoe je ze integreert in je marketingstrategie.
Wil je meer weten? Op donderdagmiddag 8 april geeft Rudolph samen met Google een webinar over Google Hotel Ads. De inschrijving is inmiddels geopend.
- Dit is artikel 4 uit een reeks van 4 –
Wat haal je uit Hotel Ads als je een marketingbureau of online travel agency bent?
Morris: “Als integratiepartner helpen wij óók marketingbureaus het meeste voor hun klanten uit Google Hotel Ads te halen. Wij leveren de techniek en expertise: als bureau zit je aan de knoppen.
Als je dan kijkt naar een online travel agency of touroperators, dan biedt Google Hotel Ads veel mogelijkheden met betrekking tot het promoten van acco only. Houd hierbij wel rekening met het feit dat gasten naar jouw website worden doorverwezen. Hier heb je dus alle mogelijkheden om te upsellen naar een pakket inclusief vlucht.
Ook voor nieuwe hotels/properties is de inzet van Google Hotel Ads gunstig. Je kunt via Google Hotel Ads niet alleen gratis starten met Free Booking Links, maar ook scoren met een merk waar daarvoor misschien nog niemand van had gehoord. Je verleden en opgebouwde credits op seo/sea-vlak, doen er niet toe.”
Kan ik zelf aan de slag met Google Hotel Ads?
Rudolph: “Ja, het kan, maar hier zitten wel wat haken en ogen aan. Google adviseert een integratiepartner in de arm te nemen. Omdat Adchieve al geconnect is met Google, hoeven property’s geen eigen API/API-codes te ontwikkelen.
Hoe gaat de integratie in z’n werk?
Rudolph vervolgt: “Binnen zo’n 4 – 6 weken ben je geïntegreerd. Daarvoor voeren we drie stappen uit:
- Een feed met je properties naar Google
We uploaden een feed met al je hotels naar Google, zodat Google weet op welke properties je wilt adverteren. Deze feed updaten we regelmatig in het geval van gewijzigd of nieuw aanbod.
- Koppeling met je reserveringssysteem
We maken een koppeling met jouw reserveringssysteem, bijvoorbeeld Stratech, Maxxton, Bookzo en ook Mews is daar recentelijk aan toegevoegd. Daardoor kunnen we actuele prijzen en beschikbaarheden naar Google doorsturen.
- Dynamische landingspagina’s creëren
De prijs en periode waarop je adverteert in Google, moeten uiteraard altijd overeenkomen met de prijs en de beschikbare periode op je eigen website. Daarom zijn dynamische landingspagina’s een must. Wij sturen deze door naar Google.”
Morris vult aan: “Onze diensten blijven niet bij het koppelen alleen. Wij kunnen snel schakelen omtrent praktische zaken, maar zijn ook een strategisch travel-partner. In het vorige artikel haalden we al best practises aan als highlight extensies, room bundles en biedstrategieën, maar je kunt desgewenst ook profiteren van onze campagne creatie-mogelijkheden en op maat gemaakte biedalgortimes.
Onze expertise in de retail (Google Tekst Ads en Smart Shopping Ads) en de reisbranche worden gewaardeerd door internationale klanten als Camping Vision, Fit Reisen, Droomparken, Bastion Hotels en Dormio Holidays.
Daar weet onze collega Sander, die onze travel-klanten onder andere helpt met onboarding en beheer van de campagnes, dan weer het fijne van”, glimlacht Morris.
Raad je naast Google Hotel Ads nog meer kanalen aan?
Morris: “Ja, wij richten ons op Channel Management en in het specifiek Metasearch-platformen. Uitgangspunt is voor ons, net als bij Google Hotel Ads, altijd het realiseren van meer directe boekingen tegen lagere kosten. Je kunt hierbij ook denken aan de inzet van Facebook Hotel Ads, Zoover, Trivago of Tripadvisor.”
Hotel Ads-webinar Google & Adchieve
Rudolph sluit af: “Dit is alweer het einde van onze interview-serie over Google Hotel Ads op Travmagazine. Ik hoop dat we je hebben kunnen inspireren. Meer weten of vragen?
Lees op deze pagina meer over Google Hotel Ads integratie door Adchieve.
Op donderdagmiddag 8 april geef ik samen met Google een webinar over Hotel Ads. Je kunt je via deze link inschrijven. Ik hoop je daar te zien!”