
Corendon lanceerde onlangs haar nieuwste vakantiebestemming: Costa Holanda. Dit all inclusive-concept moet voor de Nederlandse vakantieganger volgens de touroperator ‘de ultieme combinatie van zon, zee en strand en de cultuur van het bruisende Amsterdam’ worden, waarin een verblijf in het Corendon Village Hotel wordt afgewisseld met een stranddag bij de Corendon Beach Club in Zandvoort. We praten bij met Atilay Uslu, Corendon-oprichter en Martin de Boer, marketingdirecteur Hotels.
Hoe zorg je ervoor dat mensen de switch maken van vakantie in het buitenland naar vakantie in eigen land? En dan ook met zo’n specifiek all inclusive-concept?
De Boer: ‘Iedereen is klaar met thuiszitten. Mensen willen samenzijn, buitenshuis genieten. Na 8 weken in de huiskamer te hebben gezeten heb je wel behoefte om erop uit te gaan. Normaal bieden we dat aan, op buitenlandse bestemmingen. Toen kwam het idee om dat in Nederland aan te bieden, inclusief onze strandtent in Zandvoort erbij. Costa Holanda: de combinatie van het Corendon Village Hotel, de buitenspeeltuin, een zwembad, hele dag entertainment, eten, drinken, sporten… En met mooi weer kun je naar Zandvoort. De klant vraagt en wij reageren op wat de klant wil.’
Atilay, is dit zo’n typisch voorbeeld van denken in oplossingen, waar jij om bekend staat?
‘We moeten wel. De druk is hoog. Een touroperator met een airline die niet kan vliegen, met in totaal 21 toestellen die nu alleen maar gras eten, 11 duizend bedden… We hebben er 20 jaar over gedaan om hier te komen. En alles wat we bereikt hebben, staat nu stil.’
De Boer: ‘Als Corendon zijn we altijd voorloper geweest als het om creativiteit gaat. We komen als eerste met nieuwe ideeën. Je wil niet stilzitten. De wereld verandert.’
Op wie richten jullie je met dit concept?
De Boer: ‘We blijven ons nog steeds richten op onze vertrouwde doelgroep. Die zijn op zoek naar all inclusive. Dat is de trouwe Nederlander, in de breedste zin van het woord.
Lees het artikel hier verder in de recente online uitgave van TravMagazine #21.
Nou, de laatste trend is dat de mensen als de dood zijn voor all inclusive. Met z’n allen in een groot resort. Wij krijgen alleen maar vragen voor kleinschalige accommodaties, prive woningen en villa’s. Als corona de nekslag wordt voor massatoerisme, dan als eerste voor de all inclusive resorts.