Reizigers op Schiphol kunnen vanaf deze week op elk gewenst moment contactloos eten en drinken bestellen via de Schiphol-app en ophalen bij de horecaverkooppunten achter de securitycontrole.
Schiphol en horecapartner HMSHost International bouwen hiermee verder op een pilot, waaruit bleek dat deze service populair is.
Reizigers klikken in de Schiphol-app op een banner of scannen de QR-code op onder andere de wachttijdschermen voor de securitycontrole. Zo kunnen zij een bestelling plaatsen, online afrekenen en een tijdstip kiezen om hun bestelling bij een pick-up point op te halen.
Hiermee gaat ook het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.
HMSHost heeft zijn eigen contactloos online bestel- en betaalservice YOP (Your Order Please) geïntegreerd in de luchthavenapp van Schiphol.
Tijdens een pilot, eind vorig jaar, konden reizigers via een QR-code eten en drinken vooraf bestellen bij nagenoeg alle horecaverkooppunten in Lounge 1.
Deze service wordt nu dus uitgebreid. Naast een bestelling plaatsen via de Schiphol-app is het nu ook mogelijk om bij horeca in Lounge 2 & 3 vooraf eten of drinken te bestellen. (Foto Schiphol).