De klachten van Ryanair over de tarieven en voorwaarden van Eindhoven Airport zijn ongegrond. Dat zegt de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
De luchthaven heeft zich gehouden aan de regels die gelden bij het vaststellen van tarieven en voorwaarden per 1 april van dit jaar, concludeert de toezichthouder.
Ryanair vond dat Eindhoven Airport informatie had achtergehouden. De prijsvechter stelde bovendien dat de kortingsregeling op het passagierstarief op basis van de bezettingsgraad van een vliegtuig discriminerend is. Ook zou Eindhoven Airport niet gereageerd hebben op brieven van Ryanair met het verzoek een om toelichting op de vaststelling van de tarieven.
Ryanair sloot zijn basis op Eindhoven afgelopen november omdat de airline verwachtte minder vluchten uit te voeren. Nederlandse piloten stapten vervolgens naar de rechter omdat zij het niet eens waren met de overplaatsingen die het gevolg waren van de sluiting. Zij wonnen de zaak. Hoewel de basis dichtgaat, blijft Ryanair wel vluchten uitvoeren op Eindhoven vanuit andere luchthavens.