De verkiezing Reisretailbedrijf van het Jaar 2016 gaat de derde ronde in. Na twee schriftelijke rondes gaat binnen enkele weken de bezoekronde van start.
‘We hebben weer een zeer goed deelnemersveld’, zegt Paul Zuijdgeest van InCompany, die ook dit jaar de verkiezing weer in goede banen leidt. Tijdens de bezoekronde gaat InCompany bij de deelnemers langs om kritische vragen over de bedrijfsvoering te stellen. Het thema van de verkiezing van dit jaar is Exceeding Expectations, waarbij wordt gekeken in hoeverre de deelnemers erin slagen de verwachtingen van hun klant niet alleen waar te maken, maar zelfs te overtreffen.
Feestelijk
Op 8 maart vindt bij sponsor Amsterdam Airport Schiphol de semi-finale plaats, waarbij de twee beste reisretailbedrijven per provincie voor de vakjury verschijnen. Een dag later, op 9 maart, worden de provinciaal winnaars bekend gemaakt. De finalisten worden op 7 april opnieuw bij de vakjury verwacht, dit keer op het hoofdkantoor van sponsor Sunny Cars.
De feestelijke ontknoping van de verkiezing is op 11 april, na afloop van het reisretailsymposium. Voorzitter van de jury is Michel van Ruth, directeur sales & operations van Media Markt. De sponsoren van de verkiezing zijn de Jong Intra, Sunny Cars, Schiphol, Tenzing Travel, Yours Accountancy, Store Support en InCompany.
Winnaar
Michelle de Wit van Travelcenter De Wit in Veghel is regerend winnaar van de titel Beste Reisretailbedrijf van 2015. ‘De titel heeft ons heel veel extra connecties opgeleverd. We zijn benaderd door veel bedrijven in de regio die met ons willen samenwerken. Als provinciaal winnaar stonden we al behoorlijk in de schijnwerpers, maar met de landelijke titel is dat helemaal het geval. Daar kan geen reclamecampagne tegenop.’