Transparant werken, proactief meedenken met de klant en indien mogelijk al omboeken naar volgend jaar zomer. Met dit uitgangspunt heeft Wolfgang Hendrix, oprichter van UStravel, tot nu toe weinig vouchers hoeven uitgeven. En klanten binnengehouden.
‘Een reis naar Amerika is niet zomaar een vakantie, het is voor veel mensen een event. Het is iets waar ze lang naar hebben uitgekeken en waar ze met het gezin 10.000 euro voor neertellen. Als ik merk dat ze eigenlijk dit jaar niet meer weg willen, dan dringen we niet aan, maar helpen we bij het omboeken naar volgend jaar. Ze zijn dan vaak gerustgesteld, zijn tevreden over ons advies en wij hoeven geen voucher uit te geven.’
Op de vraag of hij het als specialist met twee bestemmingen extra moeilijk heeft, zegt Hendrix: ‘Ik denk dat in deze tijd iedereen het moeilijk heeft, behalve als je huisjes in Nederland verhuurt. En dat zag er twee maanden geleden ook heel anders uit.’
Lees het complete interview met Wolfgang Hendrix in de nieuwe online editie van TravMagazine #21. ‘Transparant werken’