VX De Valk: de (openings)tijden veranderen - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

VX De Valk: de (openings)tijden veranderen

Door: | 19 september, 2019

Frank en Danielle Sijbrands van VakantieXperts De Valk zijn per 1 september een nieuwe weg ingeslagen. Het traditionele stenenreisbureau-tijdperk is volgens hen voorbij en dat willen zij laten zien.

‘Er is een uniek concept is geboren, daar waar collega’s in de reisbranche nog achterblijven’, zegt Frank Sijbrands.

‘De klant van tegenwoordig shopt niet meer alleen tussen 09.00 en 18.00 uur, want de digitale snelweg is vooral in de avonden en in de weekenden de nieuwe manier van winkelen. Dus ook het boeken van een reis is, zoals klanten zeggen, zo gedaan.’

Bij De Valk in Grootebroek vinden ze het dan ook niet meer van deze tijd om als reiswinkel van 09.00 tot 18.00 uur en één keer per week een koopavond open te zijn. ‘Een verplichte bezetting voor spontane binnenlopers? Het nieuwe normaal is flexibel werken, wanneer het de klant schikt, zonder afleidingen van buitenaf, tijd en aandacht voor de klant, met persoonlijke service van- en door de juiste specialist.’

Hoe Danielle en Frank Sijbrands dat doen, is volgens hen eigenlijk heel eenvoudig, namelijk door de inzet van flexibele werktijden. In de ochtend van 09.00 tot 12.00 uur wordt uitsluitend op afspraak gewerkt, daarna gaat de winkel open van 12.00 tot 17.00 uur en gaat het voor iedereen als vanouds.

De service van VX De Valk is daarnaast nog eens uitgebreid met telefonische bereikbaarheid tot 21.00 uur. Ook hebben klanten de mogelijkheid om in de avonduren af te spreken. Dat kan in de reiswinkel of gewoon bij de klant thuis. ‘Dus 5 dagen per week 12 uur per dag bereikbaar, waar zie je dat tegenwoordig?’

De zaterdag is niet veel anders. De winkel is dan geopend van 10.00 tot 14.00 uur voor klanten met spontane vakantieplannen. Vanaf 14.00 uur wordt uitsluitend op afspraak gewerkt. Het nieuwe werken legt De Valk geen windeieren, zegt het duo.

‘De klanten geven aan superblij te zijn met deze service en manier van werken. Dit zien we terug in de hoge conversie. Een uniek concept zoals dit zal op termijn, ook tijdens het drukke boekingsseizoen, tijdbesparend zijn en nog een betere persoonlijke band geven met onze bestaande en nieuwe klanten.’

‘Buiten de enorme hoeveelheid kennis, reis,- en werkervaring willen wij qua service het optimale bieden en dat is flexibel werken. Net als mooie reizen, geheel op maat.’

Foto: Danielle en Frank Sijbrands (Archieffoto TravMagazine).

(Visited 1.496 times, 2 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel