Hoewel 2020 de hele toeristische wereld op zijn kop heeft gezet, hebben zowel the Great American West als Travel South USA hun jarenlange contract met marketing- & PR bureau Target Travel Marketing (TTM) voor de representatie in de Benelux verlengd.
Zij kiezen ervoor de jarenlange samenwerking voort te zetten en spreken daarmee hun vertrouwen uit in het bedrijf en in de Benelux-markt, zegt Hanny Fluit, General Manager bij TTM.
‘Een nieuw jaar begint altijd met nieuwe plannen, nieuwe voornemens en het voortzetten van goede zaken uit het verleden’, ‘De Benelux bewijst al jaren een trouwe afzetmarkt te zijn voor Amerika. De staten hebben daarom alle vertrouwen in ons.’
Samen zijn deze partijen goed voor de promotie van 17 staten in Amerika. Staten die door hun unieke kenmerken uitstekend geschikt zijn voor een post-Covid-19 vakantie, zegt Fluit.
The Great American West is een bundeling van krachten van de staten Idaho, Montana, South Dakota, North Dakota en Wyoming. Dit gebied, gedomineerd door de Rocky Mountains, kenmerkt zich door een majestueus en weids natuurlandschap, nationale parken als Yellowstone en Glacier, een rijke geschiedenis van onder andere de Native Americans, pioniers en echte cowboys.
Travel South vertegenwoordigt de staten Louisiana, Alabama, North Carolina, South Carolina, Tennessee, Mississippi, Arkansas, Missouri, Kentucky, Georgia, Virginia en West Virginia.
‘Een authentiek deel van de Verenigde Staten waar charmante stadjes worden afgewisseld met levendige metropolen. Waar muziek, eten en historie samengaan met de Zuidelijke gastvrijheid. Met daarbij vaak verrassend mooie en indrukwekkende natuur. Een mix die zo veelzijdig is dat het aantrekkelijk is voor een hele grote doelgroep.’
Arjan Helle, eigenaar van TTM en sinds 2012 woonachtig in Amerika beaamt de toenemende interesse voor het land. ‘Ik verwacht dat reizen naar Amerika eerder zullen aantrekken dan reizen richting Azië. Het herstellend vermogen van Amerika is heel groot en ze zullen snel weer kunnen terugvallen op de vaste waarden als de uitstekende infrastructuur, de goede faciliteiten en gastvrijheid. Tel daarbij op dat de natuur onveranderd is. Dat maakt Amerika uitermate geschikt voor een post-Covid-19 vakantie.’
TTM heeft al 30 jaar ervaring in Destination Marketing met een specialisatie op de Verenigde Staten. Deze jarenlange ervaring en kennis van het land komen nu goed van pas om creatieve marketinginitiatieven te ontwikkelen. Zo wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een reis-app, die op een speelse manier de consument laat kennismaken met de regio’s. Totdat er weer gereisd mag worden, zet TTM al haar expertise in om de consument alvast te inspireren.
Foto: Hanny Fluit.