Net als veel andere reisorganisaties schrapt ook dé VakantieDiscounter de reizen die zijzelf uitvoert tot en met 31 maart in verband met de onzekere situatie rondom het coronavirus.
Dé VakantieDiscounter – dat sinds 2000 reizen aanbiedt van diverse reisorganisaties – is naast online reisbureau (waarbij reizen van andere reisorganisaties worden aangeboden) ook reisorganisatie. Zij stelt zelf pakketreizen samen voor haar klanten.
In verband met de buitengewone overmachtssituatie rondom het coronavirus schrapt dé VakantieDiscounter nu al deze eigen reizen tot en met 31 maart naar alle bestemmingen. De aanhoudende onzekerheid is tevens niet de vakantiebeleving die dé VakantieDiscounter haar klanten wil geven.
Het bedrijf vindt het tevens niet langer verantwoord om klanten af laten te reizen; de kans op hinder op de plaats van bestemming is te groot. Daarnaast laten diverse bestemmingen vliegtuigen vanuit Nederland niet meer toe.
Restitutie in de vorm van vouchers
Klanten zijn hun geld niet kwijt, ongeacht of er een negatief reisadvies geldt of niet. De klanten krijgen een voucher, welke ze – wanneer de situatie dit weer toelaat – kunnen verzilveren voor een nieuwe reis.
‘Hoewel dé VakantieDiscounter begrijpt dat reizigers misschien een voorkeur hebben voor terugbetaling van de reissom, is er gekozen voor de oplossing in de vorm van voucher. Deze eoplossing is goedgekeurd door de ANVR én SGR staat garant voor de waarde van deze vouchers.’
Geldt dit voor alle reizen van dé VakantieDiscounter?
Omdat dé VakantieDiscounter niet alleen eigen reizen aanbiedt, maar ook van andere reisorganisaties, geldt dit niet voor alle geboekte reizen. Wanneer een reis wordt uitgevoerd door een andere reisorganisatie (klanten zien dit dan terug in hun boekingsbevestiging) worden de richtlijnen opgevolgd van de betreffende reisorganisaties. Diverse reisorganisaties (waaronder Corendon en de Jong Intra) houden eenzelfde richtlijn aan.