SGR meldt de volgende informatie voor consumenten op de website: ‘Thomas Cook Nederland (TCN) handelende onder de naam Thomas Cook en Neckermann is per 23 september 2019 om 21:00 uur p.m. gestopt met het uitvoeren van reizen. Informatie voor reisagenten volgt zo spoedig mogelijk.’ Al eerder vertelde SGR-directeur Erik Jan Reuver aan TravMagazine dat het fonds voldoende geld in kas heeft om de claims van reizigers te kunnen betalen.
Algemeen:
Telefonisch kunnen wij u helaas niet helpen. Blijf vooral rustig. U zult hulp en bijstand ontvangen en uw boeking is gedekt door SGR. Eventuele extra kosten van uw verblijf en uw terugvlucht worden terugbetaald, conform de garantieregeling van SGR (www.sgr.nl/garantieregeling). Kijk eerst goed welke onderstaande situatie op u van toepassing is en volg dan de instructies op.
- Heeft u zelf direct via Neckermann.nl een Neckermann reis geboekt (dus zonder tussenkomst van een reisbureau of reisagent)?
Neckermann werkt samen met Expedia. Als u reis bij Expedia is geboekt dan zult u geen problemen ondervinden en gaan geboekte reizen gewoon door. Neem contact op met Expedia.Heeft u niet via Expedia geboekt dan geldt het volgende:- Bent u op vakantie, is uw vakantie nog niet afgelopen en u heeft problemen met de accommodatie?
Neem contact op via email neckermann@sgr.nl. Ondervindt u geen problemen? Blijf dan rustig van uw vakantie genieten. Neem alleen contact op in dringende gevallen.
Heeft u een vraag over uw terugvlucht?
Neem dan contact op met de vliegmaatschappij waarmee u terugvliegt. De meeste vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijkt u ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over uw vlucht.
Gaat u nog op vakantie?
Uw reis gaat niet door. U ontvangt binnenkort instructies voor het afwikkelen van uw claim. U kunt ook naar een bij SGR aangesloten reisbureau gaan en daar een andere reis uitzoeken onder verrekening van uw aanspraak op SGR. Uw reisbureau zal u verder helpen.
- Heeft u via een reisagent of reisbureau een Thomas Cook reis geboekt?
Bent u op vakantie, is uw vakantie nog niet afgelopen en u heeft problemen met de accommodatie?
Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Ondervindt u geen problemen? Blijf dan rustig van uw vakantie genieten. Neem alleen contact op in dringende gevallen.
Heeft u een vraag over uw terugvlucht?
Neem dan altijd contact op met de vliegmaatschappij waarmee u terugvliegt. Nagenoeg alle vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijkt u ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over uw vlucht.
Gaat u nog op vakantie?
Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent voor een alternatief. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Vertrekt u niet op korte termijn (binnen 2 weken), wacht u dan nog even met contact opnemen, zodat het reisbureau of reisagent eerst de klanten die op korte termijn moeten vertrekken, kan helpen.