SGR verwacht dat alle reizigers die via de Nederlandse tak van Thomas Cook een reis hebben geboekt, schadeloos kunnen worden gesteld als de Nederlandse tak van de reisorganisatie ook omvalt. Dan kunnen consumenten via de SGR hun geld terugkrijgen. Dit verklaarde adjunct-directeur Carin Beckers van SGR maandag tegen ANP.
Het fonds heeft voldoende geld in kas om de claims van reizigers te kunnen betalen. ‘Wij hebben ontzettend veel mogelijkheden’, aldus SGR-directeur Erik-Jan Reuver tegenover TravMagazine. ‘Het punt is dat we nu in afwachting zijn. Je kunt geen mensen helpen als er geen faillissement is aangevraagd.’
[…] SGR meldt de volgende informatie voor consumenten op de website: ‘Thomas Cook Nederland (TCN) handelende onder de naam Thomas Cook en Neckermann is per 23 september 2019 om 21:00 uur p.m. gestopt met het uitvoeren van reizen. Informatie voor reisagenten volgt zo spoedig mogelijk.’ Al eerder vertelde SGR-directeur Erik Jan Reuver aan TravMagazine dat het fonds voldoende geld in ka…. […]