TUI met eigen Dreamliner naar Suriname - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

TUI met eigen Dreamliner naar Suriname

Door: | 17 oktober, 2019

TUI zet per 1 november dit jaar een eigen Dreamliner in op de route van Amsterdam naar Suriname. De codeshare-overeenkomst met SLM wordt dan gestopt.

TUI fly vliegt in de winter twee keer per week op Paramaribo. ‘Dat zijn 600 stoelen, dus best een uitdaging, maar er is veel vraag naar Suriname,’, stelde Marieke Jansen, sales TUI, woensdagavond tijdens een drukbezochte bijeenkomst voor reisagenten in Nieuwerkerk aan den IJssel. Onder het motto Tapas & Training werden 75 agenten in een tapasrestaurant bijgepraat over de laatste nieuwtjes van TUI, RIU en Dominicaanse Republiek.

Nieuws was er ook voor de bestemming Zanzibar, die TUI al langer aanbiedt. TUI fly gaat komend jaar in de winter zelf naar Zanzibar vliegen. In de zomer blijft TUI het eiland aanbieden met KLM.

De bijna 100 RIU Hotels zijn inmiddels bijna allemaal gerenoveerd, stelde Edwin Lohman, business development manager van RIU Nederland. RIU hanteert drie uitgangspunten: uitbreiding, innovatie en renovatie. ‘De reisagent is voor ons van wezenlijk belang om de klant te adviseren en bijvoorbeeld het verschil uit te leggen tussen een RIU Hotel in Punta Cana en op de Canarische Eilanden.’

RIU heeft de komende jaren de opening van nieuwe stadshotels op de agenda staan, waaronder Toronto (2021) en Londen (2021). Ook in Dubai wordt een nieuw hotel geopend (september 2020). Ook in Kaapverdië wordt een nieuw RIU Hotel gebouwd. ‘De vraag naar Kaapverdië blijft groeien.’

Hotels
TUI vliegt per 1 januari 2020 met Aeromexico naar Los Cabos in Mexico, via Mexico City. Hier worden drie RIU Hotels aangeboden. Los Cabos staat bekend om z’n mooie stranden en wordt ook wel omschreven als ‘where the desert meets the sea’.

Zoals al eerder aangekondigd gaan de hotelmerken Sensimar en Family Life verder onder de naam TUI BLUE. Dat gebeurt in zomer 2020. TUI BLUE wordt dan het wereldwijde ‘flagship‘ hotelmerk. Jansen: ‘Op die manier moet het hotelmerk herkenbaarder voor de klant worden.’
Er zijn 110 hotels die onder de merknaam TUI BLUE vallen, verdeeld over de doelgroepen adults, family en all. ‘TUI BLUE zijn moderne design hotels gericht op een authentieke vakantie-ervaring, waarbij gasten dankzij lokale expertd op de mooiste plekjes komen. De hotels hebben een uitgebreid wellness-aanbod, sportprogramma en serveren lokale gerechten.’

Tenslotte wil TUI de vakdag van de Vakantiebeurs meer inhoud geven via een bijeenkomst voor leveranciers en reisagenten. Dat gebeurt onder het motto ‘TUI Insights’. Meer informatie hierover volgt binnenkort.

Foto: Marieke Jansen, Dimitri Joannides, Yvonne Coco (Dominicaanse Re;publiek), Edwin Lohman (RIU), Jantine Beil, Karin Kamminga en Berry Vogelaar.

(Visited 1.031 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel