TUI plant dit jaar vanuit Nederland 115.000 stoelen naar Curaçao. Dit betekent voor komende zomer een plus van 10 procent ten opzichte van vorige zomer.
Dat zegt Sebastiaan de Vries, Area Manager van TUI Curaçao, Aruba, Bonaire, Suriname, tegen het Antilliaans Dagblad.
Aanleiding voor het interview was een bliksembezoek van de top van TUI Group aan het eiland, CEO Fritz Joussen en David Burling, CEO Markets & Airlines.
Curaçao is een belangrijke bestemming voor TUI, en vooral voor TUI Nederland.
‘In de 15 jaar dat we naar Curaçao vliegen, hebben we bijna 1,5 miljoen reizigers naar het eiland gebracht’, zegt De Vries tegen de krant.
Sebastiaan de Vries is geen onbekende. Hij kwam recent in het nieuws omdat hij per 1 juli dit jaar, samen met Suzanne Goossen, de opvolger wordt van Nico van der Veer, die vertrekt als directeur Retail van TUI Nederland.
TUI begon met twee vluchten per week en is gegroeid naar 115.000 stoelen op Curaçao. Ruim twee derde hiervan is voor passagiers die zowel vlucht als hotel hebben geboekt. Dat grote aandeel pakketreizen is interessant voor de hotelpartners, zegt De Vries.
TUI vliegt met eigen Dreamliners. Er zijn elf vluchten per week naar de Antillen, met vanaf deze zomer de negende wekelijkse vlucht naar Curaçao. Vijf daarvan zijn non-stop.
Met een knipoog naar Corendon, dat recent een meerjarige deal sloot met KLM, zegt De Vries tegen de krant: ‘Ik ben me ervan bewust dat Curaçao interessant is voor onze concurrenten, die ook plannen hebben om meer stoelen te contracteren. Plannen zijn mooi, maar daadwerkelijk stabiel leveren over meerdere jaren vraagt toewijding en geloof in de bestemming, zoals wij al jaren hebben laten zien. We hebben vertrouwen in de partnerships die we hebben op het eiland. En concurrentie houdt je scherp.’
Foto: De top van TUI bezoekt Curaçao. Topman Fritz Joussen staat als vijfde van links. Sebastiaan de Vries is als vierde van rechts net zichtbaar.