De rechtszaak tegen Transavia, aangespannen door klanten die geld terugeisen, is van de baan. De luchtvaartmaatschappij heeft geschikt. KLM houdt wel voet bij stuk.
Dat schijft het AD.
Het juridisch geschil draait om klanten die een voucher hebben gekregen nadat hun vlucht was geannuleerd en hun geld terug willen.
Een groep van 85 klanten krijgt nu van Transavia het volledige bedrag teruggestort, meldt Aviclaim dat namens de groep de zaak had aangespannen. De zaak zou morgen voor de rechtbank dienen. Het gaat om een bedrag van in totaal 21.000 euro.
KLM daarentegen laat de zaak wel voor de rechter komen. De luchtvaartmaatschappij zal met een verweer moeten komen, zo heeft de rechter dinsdag bepaald. Deze zaak is aangespannen door hetzelfde claimbedrijf namens 25 mensen die een bedrag van in totaal 18.000 euro terugeisen.
Dat KLM de zaak laat voorkomen, is opvallend. KLM liet vorige week weten dat mensen die vanwege het uitvallen van een vlucht een voucher kregen deze alsnog kunnen omruilen voor geld. Tot nu toe gold de geldteruggarantie alleen voor tickets met een datum na 15 mei.
Reactie KLM
KLM laat aan TravMagazine weten dat de suggestie van Aviclaim dat KLM ‘voet bij stuk zou houden‘ niet correct is.
‚Sinds 11 juni kan elke passagier wiens vlucht door KLM is geannuleerd, om restitutie vragen. Dit geldt dus ook voor de passagiers in deze rechtszaak. KLM is een week van tevoren gedagvaard en was nog bezig met het controleren van alle gegevens en de machtigingen van de 25 passagiers in deze zaak. KLM heeft daarom formeel uitstel aangevraagd bij de rechtbank, zodat wij meer tijd hebben om deze zaak af te handelen met Aviclaim. Het is dus niet correct dat wij ‘voet bij stuk’ zouden houden in deze kwestie.‘