De naamsbekendheid van Curaçao in Nederland is groot, maar dat moet wel zo blijven. Dat is volgens Muryad de Bruin, Regional Manager Europa van de Curaçao Tourism Board, een belangrijke reden om een partnership aan te gaan met Ajax.
De deal werd woensdagmiddag bekendgemaakt, toen de Vakdag van de Vakantiebeurs in volle gang was.
De samenwerking tussen het vakantie-eiland en Ajax loopt tot en met 30 juni 2023. Het logo van Curaçao is dan te zien op de shirts van de Amsterdamse voetbalclub. Volgens Ajax is het voor het eerst dat een partner zichtbaar is op de mouw van het shirt.
Het contact met Ajax kwam tot stand via voetbalclub Jong Holland uit Curaçao, die vorig jaar het 100-jarig bestaan vierde. Naast honkbal is voetbal een populaire sport op het eiland.
Curaçao had vorig jaar over belangstelling niet te klagen. ‘We hebben zwaar geplust’, zegt De Bruin. ‘Het was een topjaar, met een plus van 10 procent ten opzichte van 2018.’
De cijfers: het aantal bezoekers uit Nederland bedroeg vorig jaar ruim 190.000. In 2018 stond de teller op 177.000 Nederlanders. De ambitie is om in 2020 het aantal van 200.000 Nederlandse bezoekers te overschrijden.
‘Het toeristisch product van Curaçao ontwikkelt zich goed, met de negende vlucht van TUI en de opening van het nieuwe hotel van Corendon in april dit jaar.’
Foto: Muryad de Bruin met collega Sharon Vassell van de Curaçao Tourism Board.