De nieuwe Top 50: TUI doorbreekt magische grens - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
Top 50

De nieuwe Top 50: TUI doorbreekt magische grens

Door: | 21 november, 2019

TUI Nederland passeert de magische grens van 2 miljard euro omzet en versterkt zijn positie als marktleider. Het reisbedrijf zag zijn omzet in boekjaar 2018 stijgen naar ruim 2,1 miljard euro. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de Top 50 van TravMagazine.

Wilt u een papieren exemplaar van de Top 50 bestellen? Klik hier!

Deze uitgave is ‘powered by’: Transavia, Airtrade, FOX reizen van ANWB en ABN AMRO.

Zakenreisorganisatie BCD Group bezet plaats 2 in de jaarlijkse ranglijst van de 50 grootste gemengde reisbedrijven in Nederland, met een omzet van 1,5 miljard euro. D-rt Groep (D-reizen en VakantieXperts) volgt op de derde positie, met een omzet van 651 miljoen euro.

De Top 40 van grootste touroperators in Nederland wordt opnieuw aangevoerd door TUI, met een omzet van ruim 1,3 miljard euro. Aansluitend volgen Corendon (599 miljoen euro) en Sunweb Group (410 miljoen euro).

De omzet van het dit jaar omgevallen Thomas Cook Nederland daalde in boekjaar 2018 naar ver onder de 300 miljoen.
De ranglijst van 40 grootste retailers in de Nederlandse reiswereld wordt aangevoerd door zakenreisgigant BCD Groep (1,5 miljard euro), gevolgd door D-rt Groep (651 miljoen) en Otravo (400 miljoen) dat onder andere eigenaar is van de succesvolle online travel agent (OTA) VakantieDiscounter.

Voor deze Top 50-uitgave ging TravMagazine om de (lunch)tafel met enkele kopstukken uit de reisbranche voor een gesprek over het motto van dit jaar: spelen op alle velden. Iedereen doet alles met iedereen. De scheidslijn tussen touroperators en reisagenten vervaagt. Kortom, de markt is compleet hybride geworden.

‘Met onze verticaal geïntegreerde internationale organisatie, waar je alles zelf in de hand hebt, waar je hier in Nederland bovendien distributiekanalen zelf in de hand hebt, speel je niet alleen touroperator. Dan speel je mee op alle velden. Dat zal de komende jaren niet veranderen’, zegt Arjan Kers, general manager van TUI Nederland.
De Package Deals die KLM sinds enkele jaren op haar website aanbiedt, verkopen als hotdogs, zegt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland, die antwoord geeft op de vraag of KLM zelf hotels gaat inkopen.

Nieuw in de Top 50 zijn Sunny Cars en FTI, de vierde touroperator van Duitsland, die beide voor het eerst hun omzet op de Nederlandse markt kenbaar maken.

In de Top 50-uitgave ook een gesprek met Judith Eyck, CEO en medeoprichter van Vakanties.nl, de snelst groeiende online travel agent van Nederland. Zij wil met Vakanties.nl de Netflix van de reiswereld worden en verwacht voor 2020 een omzet van 25 miljoen euro. ‘Ik zie niet in waarom dat niet zo zou zijn.’

Deze uitgave is ‘powered by’: Transavia, Airtrade, FOX reizen van ANWB en ABN AMRO.

(Visited 1.381 times, 15 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.