The Travel Club heeft zijn prognose voor dit boekjaar bijgesteld. Het aantal van 400 aangesloten franchisenemers voor alle labels wordt niet eind van het jaar bereikt, zoals eerder gedacht, maar over een paar weken al.
‘Het gaat hard. In april dachten we inderdaad nog dat we het aantal van 400 zouden bereiken als we op 8 november ons tienjarig bestaan vieren, maar we denken dit aantal komende zomer al te hebben’, zegt algemeen directeur Jeannie Vincent.
The Travel Club hield recent weer zijn halfjaarlijkse leveranciersdagen in de Heerlickheijd in Ermelo, wat inmiddels het thuishonk aan het worden is, in aanwezigheid van 62 leveranciers. ‘Het waren twee dagen van kennis bijspijkeren en veel leveranciers ontmoeten.’
Na een gerealiseerde omzet van 75 miljoen euro in de eerste vijf maanden rekent The Travel Club dit jubileumjaar op een recordomzet. Hoe hoog deze uitpakt, kan nog niet worden gezegd. In boekjaar 2016/2017 bedroeg de omzet 110 miljoen euro.
Naast de labels The Travel Club, Your Travel en United Travel lanceerde het bedrijf in januari dit jaar HolidayPlanners als nieuwste label. Deze is bedoeld voor ZRA’s die het BAS-dossier (administratie) uit handen geven aan de centrale organisatie. United Travel, gelanceerd in juli 2017, is het soft-franchise label voor ZRA’s die onder eigen naam werken, en dus geen gebruik maken van het marketingpakket, maar wel gebruik maken van de centrale inkoopkracht.
Op de vraag hoeveel labels nog volgen, zegt commercieel directeur Martine de Knoop: ‘We spelen met deze labels in op de vraag vanuit de ZRA’s en die hebben niet allemaal dezelfde behoefte. Centraal in onze organisatie staan wel de kwaliteit en het ondernemerschap.’