
Sunny Cars gaat geen gebruik maken van de corona-voucher van ANVR en SGR. ‘Wij houden vast aan onze coulante werkwijze en annuleren de boekingen kosteloos’, zegt Suzanne Al, director of marketing.
Tijdens de RMC-Meetup van TravMagazine over corona stelde managing director Hans Knottnerus al dat de aanbieder van autohuur, naast zijn Flexservice, coulance zou tonen als het om corona ging. Dit geldt dus ook voor bestaande boekingen. ‘We willen hiermee maximale flexibiliteit aan onze partners geven.
Sunny Cars herhaalt om een toekomstige reservering van de klant nog even te laten staan en niet te vroegtijdig te annuleren. ‘Het is niet bekend hoe de situatie zich verder ontwikkelt. Dan kan het zijn dat de prijzen zijn gestegen en dat er minder beschikbaarheid is.’
Hieronder de handelwijze van Sunny Cars richting de agent/klant op een rij.
Hoe gaat Sunny Cars om met de situatie rondom het coronavirus?
‘Wij zijn flexibel, precies zoals je van ons gewend bent. Wijzigen bij Sunny Cars is altijd gratis. Dus heb je een huurauto gereserveerd en verandert er iets aan de reisplannen, dan kun je zorgeloos en kosteloos je reservering wijzigen.’
Wat als mijn klant vanwege het coronavirus niet in de gelegenheid is om zijn huurauto op te halen?
‘Is het niet mogelijk om naar de bestemming te reizen en daar de huurauto op te halen, dan kun je de boeking kosteloos annuleren.’
Hoe kan ik wijzigen of annuleren?
‘Dat kun je heel gemakkelijk zelf doen in onze B2B tool onder het tabblad ‘boekingen beheren’. Let op! Het kan zijn dat de reguliere annuleringskosten worden berekend of de kosten van de Flexservice blijven bestaan. Als dit bij jouw reservering het geval is kun je een e-mail (met vermelding van het reserveringsnummer graag!) sturen naar info@sunnycars.nl. Wij zetten de annuleringskosten dan op € 0,-.’
Gaat de autohuurreservering pas over een tijdje in?
‘Dan adviseren wij om de reservering nog even te laten staan. We weten natuurlijk nog niet hoe de situatie zich verder gaat ontwikkelen. Annuleer je nu en wil je klant over een tijdje toch weer opnieuw reserveren, dan kan het zijn dat de prijzen zijn gestegen en dat er minder beschikbaarheid is. Dat zou zonde zijn. Sunny Cars is flexibel en over annuleren doen we niet moeilijk, ook niet vlak voor vertrek. Maak dus niet te overhaast een beslissing. Gaat je klant naar een bestemming waar geen negatief reisadvies of reisbeperking voor geldt, maar annuleert hij liever de reservering? Ook dan doen wij dit kosteloos.’