Style in Travel, de landenspecialist uit Heerhugowaard, gaat Amerika- en Canada-specialist GoAmerika voortzetten. Hierover is dinsdag overeenstemming bereikt. Dat zegt Otto-Mark Schaap, eigenaar van Style in Travel, tegen TravMagazine.
Het moederbedrijf van GoAmerika, Sembono Travel BV, moest 27 augustus dit jaar financieel onvermogen bij SGR melden.
Naast GoAmerika wordt ook het label GoMotorbiking voortgezet.
Schaap geeft aan dat GoAmerika een mooie aanvulling op het bestaande product is. ‘GoAmerika is één van de belangrijke en kwalitatief hoog aangeschreven Noord-Amerika specialisten en past precies in onze portfolio.’
Schaap heeft de afgelopen jaren vol ingezet op landenspecialisatie en biedt onder Style in Travel diverse landenlabels. ‘GoAmerika is een sterk USA-merk op de Nederlandse markt en past één op één in ons concept. DreamTravels, ons reeds bestaande verre reizen-label met bestemmingen als USA/Canada, Australië/Nieuw Zeeland en Cuba, zal daarnaast zelfstandig blijven voortbestaan.’
Voordeel
Op de vraag waarom hij wel mogelijkheden ziet voor GoAmerika, zegt Schaap: ‘Ik zie GoAmerika met name als een aanvulling op ons Noord-Amerika product. We zijn met deze bestemming twee jaar geleden, met Dream Travels, begonnen en zien de omzet jaarlijks gestaag groeien. Met deze toevoeging denken we in één keer een toonaangevende speler op de USA- en Canada-markt te kunnen zijn. Natuurlijk speelt synergievoordeel een belangrijke rol. Ik denk vooral dat wij een goede combinatie vinden tussen directe verkoop (online en print) en derden/retail. Een driesporenbeleid dat zijn succes inmiddels bewezen heeft.’
Girassol Vakanties, Intermezzo, Fundadore Travels en Mundicolor zijn ook sterke merken van Schaap, in de retail en de laatste jaren vooral in de directe markt. ‘Het concept is goed uitgedacht. Ons fly-drive aanbod is het meest uitgebreide op de Nederlandse markt. Er is steeds meer behoefte aan maatwerk. Wij bieden dagelijks vertrek, flexibele reisroutes, persoonlijk advies en verrassende accommodaties. Dit is ook het concept van GoAmerika en dat blijven we volgen.’
Groei
Schaap verwacht dat GoAmerika door de integratie verder zal groeien. ‘We kunnen een groot synergie-voordeel halen, dat is goed.’
De leiding van het team komt in handen van productmanager Birgitte Bosma. Zij is volgens Schaap een doorgewinterde kenner van het verre reizen-product en is al verantwoordelijk voor DreamTravels.
GoMotorbiking wordt ook voortgezet. ‘Individuele motorreizen, vooral naar de USA en Canada, nemen enorm in belangstelling toe. Ook weer een niche die uitstekend bij ons past.’
Style in Travel is op bestemmingen als Spanje, Portugal, Italië, Albanië en de Baltische Staten veruit de grootste niche-aanbieder, zegt Schaap. ‘Specialisatie betekent kennis van bestemming en product.’
Style in Travel telt nu 25 medewerkers. Voor het bedrijf is 2019 een topjaar, met een groei van 50 procent.
Schaap had als eigenaar van Instituut of Travel tot 2014 ook de leiding over Marco Polo Reizen, Senior Vakantie Plan, Academische Reizen, Voyage & Culture en Instituut voor Internationale excursies.
Foto: Otto-Mark Schaap, eigenaar van Style in Travel.