Tachtig studenten van 20 verschillende opleidingsrichtingen zijn woensdag vertrokken naar het Turkse Side voor een vijf dagen durende Travel Challenge van Reiswerk. Zij gaan daar in teams aan de slag om een innovatief concept te ontwikkelen dat de reiswereld naar ‘the next level’ moet brengen.
Het event, voorheen bekend als Reiswerk Studenten Challenge, heeft een nieuwe vorm. Het gaat dit jaar niet om een specifiek product of een nieuwe app, maar juist een innovatieve samenwerking die impact maakt. De studenten moeten onderzoeken hoe het ecosysteem van reisbedrijven elkaar kan versterken en zichzelf opnieuw kan uitvinden.
‘Om te blijven concurreren, moeten bedrijven altijd blijven innoveren. En we weten uit onderzoek dat divers samengestelde teams innovatiever zijn’, zegt Seré Seesing van Reiswerk. ‘We hebben daarom dit jaar een mooie mix van HBO en WO-studenten geselecteerd vanuit opleidingen als Tourism Management en International Business, maar ook Artificial Intelligence en Software Engineering.’
De studenten worden niet alleen inhoudelijk uitgedaagd, maar werken ook aan hun persoonlijke vaardigheden door coaching en feedback van trainers en professionals uit de reiswereld. De vijfdaagse cursus biedt reisbedrijven de kans om aanstormend talent te werven, zeggen de organisatoren.
‘Dit is een prachtig initiatief dat niet alleen talentvolle studenten in de gelegenheid stelt om de dynamiek van onze sector nog beter te begrijpen, maar ook grote kansen biedt voor de deelnemende reisbedrijven;, zegt ANVR-voorman Frank Oostdam.
De Travel Challenge 2019 wordt ondersteund door diverse bedrijven, waarvan in veel gevallen ook vertegenwoordigers deelnemen, waaronder ANWB Reizen, Corendon, FTI, KLM, Schiphol, Airtrade, Amadeus, Askja Reizen, ATPI, Better Places, Buro Scanbrit, D-rt Groep, Pelikaan Reizen, Vacanceselect, en SGR/Calamiteitenfonds.