Rianne Romijn, de nieuwe Brand Manager Travel bij de Jaarbeurs, wil meer jongeren naar de Vakantiebeurs lokken. Dat is één van de doelen die de ervaren communicatiespecialist zich heeft gesteld.
Romijns hart ging altijd sneller kloppen van toerisme. De ‘ideale combinatie’ van marketing, communicatie en toerisme komt nu dan ook eindelijk samen in de loopbaan van Rianne Romijn. Ze volgt Editha Hoogenberg op als Brand Manager Travel bij de Jaarbeurs.
Ze start 4 januari bij de Jaarbeurs Utrecht, ruim een week voordat de Vakantiebeurs van start gaat. ‘Ik val meteen met mijn neus in de boter’, aldus een enthousiaste Romijn. ‘Het wordt nog een flinke uitdaging om alle namen en gezichten te onthouden.’
De nieuwe Brand Manager wil de Vakantiebeurs aantrekkelijker maken voor een groter publiek. ‘De Vakantiebeurs heeft een bereik van 117.000 bezoekers, in één week tijd. Deze mensen willen we ook over het hele jaar kunnen aanspreken. De vraag voor de komende periode is natuurlijk: Hoe kunnen we dat doen?’
Daarnaast wil Romijn ook de focus leggen op het jongere publiek. ‘We moeten uitzoeken hoe we deze mensen kunnen bereiken. En vooral óf we deze jongeren kunnen bereiken. Ik ga niet meteen de illusie wekken dat dat gaat lukken.’
Social media wordt een belangrijke tool die Romijn hiervoor gaat inzetten. ‘Facebook is bijvoorbeeld erg nuttig. Daar liggen de kansen voor ons.’
In haar eigen bedrijf Romijn Communicatie, gespecialiseerd in onder andere multimedia campagnes, social media en het aansturen van creatieve en communicatieteams, vervulde ze de rol van interim marketing- en communicatiemanager. Dit deed ze onder andere bij de Borstkankervereniging Nederland, Stichting Pink Ribbon en NS Zakelijk. Romijn heeft Communicatie & Management en Middelbaar Toeristisch en Recreatief Onderwijs gestudeerd.