Reuver bij Radar: ‘Kwaliteit van afhandeling heeft prioriteit' - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties

Reuver bij Radar: ‘Kwaliteit van afhandeling heeft prioriteit’

Door: | 30 september, 2019

Veel hotels en airlines hebben inmiddels de capaciteit vrijgegeven die oorspronkelijk voor Thomas Cook was bedoeld. Hierdoor is er in de meeste gevallen voldoende beschikbaarheid voor Cook-klanten die op korte termijn een nieuwe vakantie willen boeken.

Dat stelde SGR-directeur Erik Jan Reuver maandagavond in het tv-programma Radar. Het consumentenprogramma ging nader in op de afhandeling van de claims van de 40.000 tot 50.000 Nederlandse klanten die een reis bij Thomas Cook hadden geboekt. Zoals bekend moest ook Thomas Cook Nederland maandag faillissement aanvragen. Het bedrijf verkeerde al sinds vorige week woensdag in surseance.

De klacht dat sommige vakantiegangers op de bestemming hun kamer niet meer in konden omdat de hotelier eerst geld wil zien, is opgelost, herhaalde Reuver. Samen met TUI heeft SGR de hotels per brief verzekerd dat zij hun reissom krijgen uitbetaald.

Net als bij het programma Kassa zaterdagavond kwam ook bij Radar de afhandeling van claims van TravelBird aan de orde. Hier wachten nog steeds klanten op afhandeling, zo was de klacht. Reuver, die in rap tempo alle vragen beantwoordde, nuanceerde door te stellen dat bijna 35.000 van de in totaal 36.000 ingediende claims van TravelBird inmiddels waren afgehandeld. Hij erkende wel dat de communicatie richting klanten beter had gekund.

De claims van TravelBird zijn tien maanden na dato ondergebracht bij een apart bureau dat is ingehuurd door SGR. Hierdoor lopen deze geen extra oponthoud op door de claims van Thomas Cook-klanten. Reuver: ‘De kwaliteit van de afhandeling heeft onze hoogste prioriteit.’

Op de vraag of klanten alleen met SGR kunnen bellen en of SGR alle drukte wel aankan, herhaalde Reuver dat klanten van Thomas Cook voor een nieuwe boeking terecht kunnen bij een reisbureau, mobiele reisadviseur of ander reisbedrijf dat bij SGR is aangesloten.

Op de vraag van presentatrice Antoinette Hertsenberg waarvoor de 2,50 euro is bedoeld die klanten bij een boeking betalen, benadrukte Reuver dat die bijdrage is bedoeld voor het Calamiteitenfonds, maar dat dekking door SGR geheel gratis is voor de consument.

Bekijk hier het complete item bij Radar.

(Visited 529 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.