
De Nederlandse reisbranche kwam maandag bij elkaar tijdens de vijfde editie van TravDay, een lustrumeditie. Er hing een ouderwets goede sfeer in de Rijtuigenloods in Amersfoort.
TravDay begon voor het eerst op een vroeger tijdstip, om 11.00 uur. Hierdoor hadden de circa 500 deelnemers, zowel exposanten als bezoekers, meer tijd om verspreid over de dag met elkaar van gedachten te wisselen, kennis te delen of zomaar bij te praten. Andere kozen ervoor een deel van de dag te blijven en kwamen gericht voor een afspraak met bepaalde exposanten, zodat sprake was van een goede doorloop. De eerste bezoekers meldden zich al kort na 10.00 uur. Zij konden meteen aan de koffie of thee.
Het aanbod aan exposanten was gevarieerd. Van verkeersbureaus tot hotelketens en luchtvaartmaatschappijen, maar ook cruiserederijen, bestemmingsspecialisten, autoverhuurders, beddenbanken en andere (technische) toeleveranciers. De break-out sessies van onder andere Red Online en CLC-Vecta trokken volle zalen.
‘Ik vond het bijna gênant dat er zoveel mensen bij onze stand stonden te wachten’, stelde Vincent Hekkert, Business Development Director van EURAM, die op de jubileumeditie van TravDay zijn nieuwe oplossing voor maatwerkvakanties, TripSpark, demonstreerde.
‘We hadden echt iets nieuws te vertellen, wat bovendien appelleert aan de behoefte van de reisagent’, stelde Hekkert na afloop, die de hele dag gesprekken voerde.
TravEcademy 20 jaar
Daarnaast was er het 20-jarig bestaan van TravEcademy, het grootste en tevens gratis e-learning platform voor reisprofessionals. Naar aanleiding van dit jubileum is TravEcademy compleet vernieuwd. Judith Wetselaar, als (web)redacteur bij TRAVel Media (TravMagazine, Travelpro, red.) al bijna 12 jaar verantwoordelijk voor het populaire platform gaf aan de stand tekst en uitleg.
Het jubileum van TravEcademy werd gevierd met een grote winactie. Via het Wheel of Fortune konden bezoekers een stortvloed aan prijzen winnen.
cadeaubonnen van Rituals, goodieboxen van Aruba, een hotelcheque van Vuelandia, een autohuurcheque van Sunny Cars en een reiskoffer en jaarpolis van Lifecard Travel Assistance, de Duitse reisverzekeraar die de Nederlandse markt betreedt. Daarnaast konden bezoekers dit jaar bij de TravEcademy-stand meedoen aan de Air Europa Kennistest. Salesmanager Tako Träger mocht op het podium twee keer twee tickets uitreiken, voor short haul en long haul.
De prijzenregen hield niet op. Ecuador Toerisme, dat als standhouder aanwezig was met 15 lokale partners, deelde prijzen uit in de vorm van hotelnachten in onder andere Quito en Cuenca. Tenslotte maakte Hilda Gonzalez van Avila Reizen bekend wie als deelnemer mee mag op een studiereis naar Peru.
Gedurende de hele dag werden hapjes en drankjes geserveerd. Dat begon met een goede lunch en eindigde vanaf 18.00 uur met een walking dinner en netwerkborrel. De muziek werd als altijd verzorgd door DJ Hilco.
Meer in TravMagazine #39 van deze week.