Oceania Cruises verwacht dat het herstel van de cruisesector in 2023 echt doorzet. Topman Bernard Carter spreekt van een ‘perfect storm’. In positief opzicht. ‘Dit is een goed moment om nieuwe producten op de markt te brengen, want de consument wil graag weer reizen.’
Carter, als senior vice president verantwoordelijk voor de markten Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Oceania Cruises, bracht afgelopen week vanuit de UK een bliksembezoek aan Nederland. Hij had voldoende te vertellen.
Carter werd daarbij geflankeerd door Riet Goetschalckx (Sales Director voor het vasteland van Europa, Midden-Oosten en Afrika) en Christine van Leeuwen (Business Development Manager Benelux).
De reisbranche is hard getroffen door corona, maar de cruisesector nog veel meer, stelde Carter. ´Maar we zijn back in business. We hebben leren omgaan met Covid, dus in 2023 zien we echt herstel.’
Oceania Cruises is actief in het up-premium segment, stelde Carter, die zijn motto toevoegde: ‘Under Promise and Over Deliver’. Ofwel: meer leveren dan je beloofd hebt en daarmee de verwachtingen van de klant overtreffen.
Foto: Christine van Leeuwen, Bernard Carter en Riet Goetschalckx.
Lees het complete interview in de recent verschenen TravMagazine #41.
‘We kunnen concurreren met Michelin-restaurants aan land’