Onder de naam ExperienceCulture hebben Harco van Uden en Elke Kuipers van ITG Companies hun nieuwste label gelanceerd. ExperienceCulture biedt culturele reizen, gericht op het topsegment in de markt.
De presentatie vond plaats in de Koninklijke Industrieele Groote Club in Amsterdam, in aanwezigheid van bijna 70 belangstellenden, grotendeels afkomstig uit de vaste klantenkring.
‘Het aanbod omvat nieuwe, normaal onmogelijke cultuurervaringen. Een unieke, niet te missen kans voor cultuurliefhebbers’, zegt het directieduo.
Een voorbeeld uit het aanbod is een bezoek aan het Louvre na sluitingstijd, waarbij klanten met z’n tweeën in een vrijwel lege zaal de beroemde Mona Lisa kunnen bewonderen. En aansluitend elders in Parijs van een sterrendiner kunnen genieten.
Het nieuwe label sluit aan bij het bestaande merk ExperienceTravel, specialist voor verre maatwerkreizen in het topsegment, en het vorig jaar gelanceerde ExperienceHolidays, met een aanbod van uitsluitend steden- en strandvakanties, eveneens gericht op het hogere segment. Op die manier wil het bedrijf een one-stop-shop voor welgestelde reizigers zijn.
Maatwerk
ExperienceCulture is de nieuwste tak. ‘Bij dit soort bijzondere culturele reizen ontbreekt tot nu toe het echte maatwerk’, zegt Van Uden. ‘Bij dit soort reizen gaat het in eerste instantie niet om budget, maar wat de klant wil. We willen onze klantengroep verrijken en ontzorgen. Goed beschouwd zijn we de personal assistant van onze klanten als het om reizen gaat. Onze klanten gaan misschien niet altijd elke keer met ons op reis, maar we willen ze tegelijk geen reden geven om niet met ons op reis te gaan. We richten ons op het segment binnen onze doelgroep dat een grote interesse voor cultuur heeft, maar tegelijk ook niet in de rij wil staan om de Mona Lisa te kunnen zien.’
Lees het complete interview met Kuipers in Van Uden in TravMagazine (23) van deze week.
Foto: Elke Kuipers en Harco van Uden.