De MSC Virtuosa is afgelopen weekend te water gelaten. Tegelijk vierde de rederij het staalsnijden van de MSC Europa, de eerste van vijf schepen die op de mileiuvriendelijke brandstof LNG gaan varen.
De tewaterlating van de MSC Virtuosa gebeurde op de Franse werf Chantiers de l’Atlantique in Saint-Nazaire. De Virtuosa is na de Grandiosa het tweede schip in de Meraviglia-Plus klasse en wordt in oktober 2020 aan MSC overgedragen. De eerste varat van het schip in gepland voor november 2020 in het westen van de Middellandse Zee.
Tegelijk vond het staalsnijden plaats van de MSC Europa. De Europa is het eerste schip in de World Class en vaart op LNG. Het schip komt in mei 2022 in de vaart.
De schepen in de World Class en de Meraviglia-Plus klasse worden gebouwd op de werf Chantiers de l’Atlantique in Saint-Nazaire. Ze zijn onderdeel van een groeiplan dat 11,6 miljard euro omvat. Als gevolg hiervan zal de MSC-vloot in 2027 uit 25 schepen bestaan.
Foto: de MSC Virtuosa (Foto: MSC).