Het kantoorpersoneel van diverse partners van Schiphol steekt de komende tijd de handen uit de mouwen om te helpen bij de huidige drukte.
Kantoorpersoneel van onder andere Microsoft, Cognizant, Aboma, het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ook van aannemers als Vanderlande, BAM en Heijmans zijn te vinden in de terminal om reizigers waar nodig te helpen en vragen te beantwoorden.
De afgelopen maanden schoot het kantoorpersoneel van Schiphol al te hulp in de terminal.
Omdat Schiphol structureler kantoorpersoneel wilde inzetten, zijn de zogenoemde Flamingo’s in het leven geroepen. De Flamingo’s is een vaste groep kantoorpersoneel die in de periode tussen 1 juli en 4 september minimaal één keer per week wordt ingedeeld om te helpen in het passagiers- of bagageproces.
Het kantoorpersoneel van de partners sluit zich nu bij de Flamingo’s aan. Alle Flamingo’s worden vooraf uitgebreid getraind. Reizigers kunnen hen herkennen aan de knalroze hesjes. Flamingo’s zonder Schipholpas kunnen alleen aan de slag in de openbare gebieden.
‘Het is hartverwarmend om te zien dat kantoorpersoneel van onze partners belangeloos in groten getale wil helpen in de terminal’, zegt Patricia Vitalis, directeur Airport Operations van Schiphol.
‘Die hulp pakken we graag met beide handen aan. Dit helpt niet alleen de reiziger, maar verlicht ook het werk van onze medewerkers. Onze dankbaarheid is erg groot.’
Naast de Flamingo’s is ook het Welcome Team recent weer van start gegaan. Dit team, opgericht in 2016, bestaat uit een groep van meer dan 30 vrijwilligers tussen de 33 en 84 jaar oud. Veel teamleden zijn gepensioneerde-, oud-luchthavenmedewerkers die nog geen afscheid van Schiphol kunnen nemen. Dit team heet reizigers welkom, wijst de weg of biedt een luisterend oor. (Foto Schiphol).