Voor KLM is de maat vol. Dat zegt Marjan Rintel, CEO van KLM, in een reactie op het nieuws dat Schiphol deze winter opnieuw het lokaal aantal vertrekkende passagiers fors gaat beperken.
Waar luchtvaartmaatschappijen in de periode tot en met eind oktober nog geconfronteerd werden met een reductie van het aantal lokaal opstappende passagiers van 18 procent, geldt voor het winterseizoen (tot en met maart) een reductie die oploopt tot 22 procent, zegt KLM.
‘Op deze manier ontstaat een uitzichtloze situatie, die al sinds mei voortduurt. De oplossing voor de aanhoudende problemen op Schiphol wordt keer op keer bij luchtvaartmaatschappijen als KLM en daarmee bij onze klanten gezocht. Het steeds beperken van het aantal lokaal opstappende passagiers schaadt het vertrouwen van onze klanten die na de zware Covid-crisis nu eindelijk weer met ons kunnen en willen reizen.’
Rintel: ‘De situatie op Schiphol vraagt al te lang, te veel van onze klanten en onze collega’s. KLM heeft eerder al gezegd dat het beperken van het aantal passagiers geen maatregel voor de lange termijn kan zijn, maar daar lijkt het nu wel op. Met de nieuwe beperkingen voor de winter biedt Schiphol ons geen enkel perspectief.’
De dienstverlening van Schiphol en daarmee voor onze klanten, is hiermee al te lang ondermaats’, zegt KLM.
‘Dit schaadt KLM en staat in schril contrast met de verhoging van de kosten voor het gebruik van Schiphol, oplopend tot 37 procent in de komende jaren. Bovendien gooien we een zorgvuldig opgebouwde reputatie te grabbel en bedraagt de schade voor KLM inmiddels meer dan 100 miljoen euro.’
Door deze nieuwe maatregelen voor de winter, kan KLM niet anders dan de ticketverkoop voor de komende periode verder beperken op de Nederlandse markt.
‘Dat moet ervoor zorgen dat we zoveel mogelijk aanvullende annuleringen voor onze klanten beperken en tegelijkertijd binnen de grenzen van Schiphol blijven voor een veilige vluchtuitvoering. KLM zet alles op alles om klanten die reeds geboekt hebben, te laten vertrekken. Binnen de beperkingen werken onze collega’s daar dagelijks hard aan.’ (Foto KLM).
Alexander zegt
Het bedrijf moet gewoon naar Parijs gaan. En SCHIPHOL verlaten en de rekening bij D666 Groen links neerleggen die haten KLM.
Dirk zegt
Denk ook aan al die mensen die wel op vakantie willen maar niet gaan vanwege deze situatie op schiphol, zoals wij, we hebben familie in het buitenland. We konden eerst niet vanwege covid en nu vanwege deze bende daar op schiphol, tijd voor AKTIE KLM!
Dirk zegt
Ooops foutje, Ik bedoel schiphol ipv klm
info@dereis-expert.nl zegt
Prima en logische reactie van de KLM. De maat is inderdaad vol. Ik mis alleen de consequentie en vervolgstappen die de KLM nu wil nemen. Annuleringen beperken en zorgen voor een veilige vluchtuitvoering getuigd niet van het statement ‘de maat is vol’.