Lufthansa-topman: 'Ticket voor 10 euro is onverantwoord' - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Next
event
in

58

days
Scroll naar boven

Top

Lufthansa-topman: ‘Ticket voor 10 euro is onverantwoord’

Door: | 8 mei, 2019

Lufthansa-topman Carsten Spohr heeft de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering gebruikt om concurrenten te bekritiseren. Zijn stelling: te goedkope vliegtickets zijn onverantwoord.

Vliegtickets voor minder dan 10 euro vormen volgens Spohr op de langere termijn een bedreiging voor de sociale acceptatie van de luchtvaart. ‘Tickets voor minder dan 10 euro, zoals sommige van onze concurrenten die aanbieden, zijn naar mijn mening onverantwoord; economisch onverantwoord, vanuit milieuoogpunt onverantwoord en politiek onverantwoord’, zo noteerde het Duitse persbureau dpa op de bijeenkomst in Bonn.
Volgens de topman zouden goedkope tickets een kunstmatige vraag oproepen, die het bestaande systeem zou kunnen verstoren.

Milieu
Lufthansa heeft als grootste airline van Europa ook te maken met kritiek op toenemende CO2-uitstoot die klimaatverandering aanjaagt. Volgens Spohr kan de modernisering van de vloot met efficiëntere toestellen in de nabije toekomst een grote omslag teweegbrengen om zo milieuvriendelijk mogelijk te vliegen.
De Lufthansa Group heeft tot 2027 de aanschaf van 221 nieuwe vliegtuigen gepland. Het concern investeert daarin miljarden per jaar. Begin 2019 telde de vloot van de Lufthansa Group 763 vliegtuigen.

Spohr herhaalde zijn oproep voor een nieuwe, eenvormige indeling van het gefragmenteerde Europese luchtruim. Met deze maatregel alleen al kan de Lufthansa Group jaarlijks 3 miljoen ton kooldioxide (CO2) besparen. Dat komt overeen met circa een tiende van de huidige uitstoot. (Foto: Lufthansa).

(Visited 454 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

  1. harry schuring

    Vroeg of laat zullen de Lufthansa’s en de KLM’s buigen of barsten; de ‘wereld van Peter Stuyvesant’ bestaat al lang niet meer. ‘… efficiëntere toestellen …’ oppert Spohr. Tja, daar zijn de low cost-maatschappijen mee groot geworden. Traditionele airlines worden slachtoffer van de wet van de remmende voorsprong.