Een groep toeristische attracties in Londen slaat de handen ineen om meer toeristen uit Groot-Brittannië zelf te trekken. De bedrijven, verenigd in het London Attractions Forum dat in oktober 2018 werd opgericht, wil het dalend aantal Britse bezoekers een halt toeroepen.
De campagne hiervoor wordt in het najaar gelanceerd.
Volgens een ingehuurd onderzoeksbureau werden in Londen de laatste drie jaar 38 procent minder leisure-excursies door Britten zelf geboekt.
Het bezoek aan regio’s elders in het land nam juist toe, met 13 procent. Populaire tv-series speelden hierin een belangrijke rol. Het populaire Game of Thrones inspireerde veel mensen naar Noord-Ierland te gaan, terwijl de serie Downton Abbey Britten massaal naar het platteland lokte.
Het aantal internationale bezoekers aan Londen groeit wel, met 7 procent meer bezoekers uit Azië in 2018 en 35 procent meer bezoekers uit de VS.
Hoe de campagne voor meer Britse bezoekers eruit gaat zien, is nog niet bekend.