Travel Counsellors is door een Britse vergelijkingssite uitgeroepen tot reisbedrijf dat in deze coronacrisis zijn klanten het beste helpt. Uit een onderzoek van MoneySavingExpert.com, waarin 27.000 consumenten werd gevraagd om een cijfer en feedback te geven over hun ervaring met reisondernemingen in tijden van COVID-19, scoorde Travel Counsellors met een rapportcijfer van 9.1 het hoogste van alle reisbedrijven.
Steve Byrne, CEO van Travel Counsellors, laat weten ontzettend trots te zijn.
‘Het zijn zware tijden voor de reisbranche en het is voor onze Travel Counsellors heel moeilijk om iedere dag weer gesprekken te moeten voeren met klanten om ze te vertellen dat de vakantie waar ze zo naar uitkeken helaas niet door kan gaan.’
‘Elke klant en elke boeking is met de grootste zorg behandeld, ‘duty of care’ zit in ons DNA en klaarstaan voor onze klanten staat altijd centraal.’
Volgens Byrne is het belangrijk om er nu te zijn voor de klant, ze te adviseren en voor ze klaar te staan als ze weer in de gelegenheid zijn om te reizen.
Fred van Eijk, oprichter en managing director van Travel Counsellors Nederland & België, ziet de uitkomst als een bewijs dat persoonlijke aandacht belangrijk is.
Hoewel het onderzoek in Groot-Brittannië is uitgevoerd, is het zeker ook een compliment voor de Nederlands-Belgische onderneming die exact op dezelfde manier door deze crisis heen navigeert, zegt hij.
‘Dit is zeker een opsteker voor alle Travel Counsellors wereldwijd. Het mooiste van dit resultaat vind ik, dat het aangeeft hoe gewaardeerd een persoonlijk reisadviseur wordt en hoe goed deze ondernemers functioneren, ook in een tijd van crisis. Dat belooft veel goeds voor de toekomst, vooral wanneer er onder aangepaste omstandigheden weer gereisd kan worden. Klanten zullen dan meer dan ooit persoonlijk advies nodig hebben en uit dit onderzoek blijkt ook dat ze dit zeer hoog waarderen. Persoonlijke aandacht is alles.’
Foto: Fred van Eijk (Archieffoto TravMagazine)