De Top 50 bestaat 25 jaar en dat vieren we met de dikste editie ooit. Deze jubileumuitgave bevat veel nieuws. De lijst met de 50 grootste reisbedrijven heeft na jaren een nieuwe top drie. Daarnaast veel nieuwkomers, niet alleen in de Top 50, maar ook in de sublijsten met grootste touroperators en retailers.
De Top 50 in print nabestellen? Klik hier!
Het toont hoe dynamisch de reiswereld is. Niets is in beton gegoten. Soms verdwijnen bedrijven, zoals het failliete Vacancesoleil dat nog één keer in de lijst staat, maar vaker doemen nieuwe bedrijven op. Het geeft vertrouwen voor de toekomst. En daar kijken we vooral naar in deze editie; de toekomst van de reisbranche, met een korte blik op het afgelopen jaar. Niet voor niets is ons thema dan ook ‘Back to the Future’.
Benieuwd hoe de reisbranche zich de komende jaren gaat vormgeven? Dat en meer valt te lezen in de nieuwe editie van de speciale Top 50-uitgave van TravMagazine, die deze week bij abonnees op de mat ligt én ook digitaal te lezen is.
In het traditionele Top 50-interview bespreken we welke kansen en uitdagingen de reiswereld de komende vijf jaar staat te wachten. We kijken vooruit met Hilda van der Wel-Gonzalez (Avila Reizen), Frank Oostdam (ANVR), Joyce Fonteijn (Kupers Reisinfo), Nico Bleichrodt (Holland America Line), Hans Knottnerus (Sunny Cars), Don Kaspers (The Travel Club), Charles Verstegen (Transavia), Arjan Kastelein (Personal Touch Travel), Helen van Berkel (ATPI), Maaike van der Windt (de Jong Intra Vakanties). Gespreksleider is uitgever Tom van Apeldoorn (TRAVel Media).
In dezelfde uitgave spreken we met Arjan Kers (TUI) over zijn moment toen hij negen jaar geleden het hoofdkantoor van TUI in Rijswijk binnenstapte en hoe de reisbranche de afgelopen jaren is veranderd. Maar ook hoe hij zichzelf heeft ontwikkeld.
Martin van Kranenburg stond ooit aan de wieg van de website van D-reizen, maar is inmiddels een van de meest gevraagde conversie-, personalisatie, – en neuromarketingspecialisten in Nederland. Als auteur van het boek ‘Schrijven voor het Brein’ weet hij als geen ander hoe je het onbewuste brein kunt beïnvloeden op websites, in nieuwsbrieven en op social media. Hij vertelt ons welke impact AI gaat hebben op de reisbranche.
Ook jong talent komt aan het woord. Thijs van Toorenenburg (Travel Talent 2023) geeft ons een inkijkje in hoe zijn generatie kijkt naar de toekomst van de reisbranche en welke topics in de toekomst een grotere rol gaan spelen.
Lees alle interviews, de cijfers, de verwachtingen en meer in de speciale Top 50-uitgave die deze week bij abonnees van TravMagazine op de mat ligt én ook digitaal te lezen is.