Om het accepteren van vouchers aantrekkelijker te maken, verhoogt KLM de waarde ervan met 15 procent. De verhoging geldt voor alle vouchers, dus op de al uitgegeven vouchers en nog nieuw uit te geven vouchers.
Als de vouchers na een jaar niet gebruikt zijn en worden uitbetaald, dan vervalt de 15 procent extra waarde weer. Dan geeft KLM weer gewoon de originele ticketprijs terug.
Tegenover NU.nl laat KLM weten geen plannen te hebben om de ticketprijzen met eenzelfde percentage te verhogen.
De maatregel is bedoeld om het voor klanten aantrekkelijker te maken een voucher te accepteren. Als iedereen zijn geld zou terugeisen, dan zou dat KLM meer dan 3 miljard euro kosten.
De Consumentenbond toonde eerder al begrip voor het vouchersysteem, maar vond dat KLM deze dan maar aantrekkelijker moest maken voor klanten. Dat is nu gebeurd. (Foto Shutterstock)
Frank Sijbrands zegt
Misschien kan KLM ook eens nadenken over een ‘redelijke’ vergoeding voor de reisagent bij verkoop van hun vliegtickets, blijkbaar is er nu wel ruimte!
Petr Donovan zegt
Als KLM ook stiekem alle prijzen van de vliegtickets met 15 % omhoog schopt, dan is het minstens fifty fifty.
L. van Doeselaar zegt
Volgt Transavia nu ook dit voorbeeld van haar ‚moedermaatschappij‘? Lijkt logisch.