De KLM Package Deals verkopen goed. ‘Die gaan als een speer. Het zijn heel simpele pakketjes met een hotel en autohuur, drie of vier dagen Madrid. Die verkopen als hotdogs’, zegt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland in de speciale Top 50 uitgave van TravMagazine.
Kreulen gaf in een gesprek met enkele kopstukken uit de reiswereld zijn visie op het thema ‘spelen op alle velden’, dat het motto is van de nieuwe Top 50 uitgave.
Gevraagd naar de toekomst van de Package Deals, zegt Kreulen: ‘Met KLM Package Deals zitten we een beetje in eigen touroperating en dat gaat goed. Ik zit zelf te denken om het label te veranderen en te rebranden. Het is niet uitgesloten dat we zelf wat accommodaties kunnen gaan inkopen op bepaalde bestemmingen.’
Doe je dat dan naast Airtrade of in plaats van Airtrade?
Kreulen: ‘Er is nog niets besloten, maar ik zou KLM Package Deals anders willen branden en steviger willen neerzetten. Voor ons als KLM wordt het touroperating-kanaal steeds belangrijker. Ik zie absoluut kansen om dat te vergroten. Als daar eigen accommodaties cq eigen inkoop van accommodaties voor nodig is, dan zullen we dat niet nalaten. En dan zie je dus dat daar weer de grenzen een beetje gaan vervagen. Dan ga je echt touroperating doen.’
Lees het complete artikel met Kreulen en de andere kopstukken in de nieuwe Top 50 uitgave. De speciale editie wordt donderdag uitgedeeld bij vertrek van de deelnemers van het ANVR-congres en ligt deze week bij alle abonnees op de mat.
Foto: Harm Kreulen (KLM), met rechts Don Kaspers, CEO van D-rt Groep.