TUI Nederland gaat de komende tijd de invulling van de domeinnamen neckermann.nl en vrijuit.nl nader bekijken. Vooralsnog worden de domeinnamen gebruikt om klanten naar de website van TUI zelf om te leiden.
Dat zegt Arjan Kers, general manager van TUI Nederland desgevraagd.
Vrijdag werd bekend dat TUI Nederland de twee domeinnamen en klantendatabases uit de boedel van het faillissement van Thomas Cook Nederland had overgenomen.
‘De twee domeinnamen hebben in de afgelopen jaren een enorm goede online vindbaarheid opgebouwd. Daarom gaan we ze eerst gebruiken om de url’s om te leiden naar onze website. We beschikken als TUI al over veel domeinnamen. Zo is ook lastminute.nl van TUI Nederland.’
De aankoop past volgens Kers goed in het verlengde van de inspanningen die TUI, samen met SGR, heeft gedaan om klanten van Thomas Cook Nederland na het omvallen van het reisbedrijf bij te staan.’
‘Veel mensen kennen ons daarvan al. We hebben ons best gedaan om deze klanten op te vangen en hopelijk hebben we ze aan ons kunnen binden. Dat geldt ook voor de voormalige Thomas Cook-hotels, waarvan wij er inmiddels veel in ons portfolio hebben kunnen opnemen. Deze hotels zijn blij dat ze weer met een internationale touroperator kunnen samenwerken. Anderzijds hadden veel klanten van Thomas Cook hun vaste hotel. We hopen een deel van die markt naar ons toe te trekken. De vindbaarheid via de aangekochte domeinnamen helpt daar hopelijk bij.’
Kers verwacht dat de namen uit de klantdatabase een gedeeltelijke overlap zullen hebben met die van TUI zelf. Aan de klanten uit de databases wordt via een zogenaamde dubbele ‘opt in’ gevraagd of zij het goed vinden door TUI via email te worden benaderd.
Enkele voormalige medewerkers van Thomas Cook Nederland hebben recent een nieuwe baan gevonden bij TUI.