Kees van de Dag: SGR geeft antwoord op vragen - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties

Kees van de Dag: SGR geeft antwoord op vragen

Door: | 2 oktober, 2019

Bij de beantwoording van vragen over de afwikkeling van claims van Thomas Cook heeft SGR de Kees van de Dag gelanceerd. Via deze rubriek op de website van SGR worden veel gestelde vragen van reisagenten beantwoord.

‘We krijgen per dag circa honderd telefoontjes en e-mails van reisagenten over Thomas Cook, waarvan het antwoord in 90 procent van de gevallen in de FAQ’s op onze website is te vinden. Maar kennelijk worden die slecht gelezen of wordt daar niet gezocht. Met onze Kees van de Dag belichten we iedere dag een andere vraag’, zegt SGR-directeur Erik Jan Reuver.

Kees, geen case, is in dit geval de naam van een hondje van een medewerker van SGR.

Reuver roept agenten op om alleen in dringende gevallen te bellen met SGR. ‘Veel vragen staan al met een antwoord op onze website. De beantwoording van individuele vragen die niet dringend zijn leidt tot vertraging bij de afwikkeling van schades. Wij verzoeken de reisagent dus om eerst op onze website te kijken en alleen in dringende gevallen een vraag bij SGR neer te leggen.’

Hieronder de eerste Kees van de Dag. De komende dagen volgen er meer op de website van SGR.

Kees 1
Mogen wij bij schadeformulier A ook het bankrekeningnummer veranderen in dat van de klant als de klant zelf bij omboeking de reis moet voorfinancieren?

Antwoord: Schadeformulier A ziet op een Neckermann direct boeking die omgeboekt mag worden, niet op terugbetaling aan de klant. Op het schadeformulier A staat duidelijk dat het om een omboeking moet gaan. Neckermann direct boekingen die geld terug willen kunnen dit niet bij het reisbureau claimen maar dienen dit op uitnodiging te doen, zodra SGR de data van TC heeft. Betalingen rechtstreeks aan de klant en verrekenen met het reisbureau is administratief niet mogelijk.

Kan ik een toezegging van Thomas Cook/Neckermann naar aanleiding van kwaliteitsklachten over reeds uitgevoerde reizen ook claimen?

Antwoord: Voor klachten waarop door Thomas Cook /Neckermann een schriftelijke toezegging is gedaan kan een claim bij SGR worden ingediend. Voor andere klachten doet SGR alleen een uitkering indien er een uitspraak van de Geschillencommissie Reizen ligt.

(Visited 255 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.