‘Als ondernemer in de reisbranche moet je kunnen vechten. Nooit kijken we terug op een jaar zonder uitdagingen, van vulkaanuitbarstingen in IJsland tot lege geldautomaten in Griekenland. Maar het is schokkend wat reisorganisaties de laatste tijd moeten verwerken.’
Dat zegt Judith Eyck, CEO van Vakanties.nl, in haar column voor De Ondernemer.
Zij vertelt hoe de reisbranche als eerste door de coronacrisis werd getroffen en vraagt om een beetje meer begrip van consumenten als het om de SGR-voucher gaat.
‘Klanten besluiten steeds vaker over te gaan tot zware intimidatie wanneer we aangeven niet onmiddellijk te betalen. Als we ons telefonisch niet laten intimideren dan ‘gooien we het internet vol’, wordt er gedreigd.’
Bij Vakanties.nl wordt vooral naar de toekomst gekeken. ‘Zo lanceren we binnenkort een nieuwe website en kan onze chatbot Vera straks echt persoonlijk reisadvies geven. Hoe leuk een all-inclusive naar Costa Holanda of wandelen in de Limburgse heuvels ook kan zijn, uiteindelijk kiest de massa volgend jaar gewoon weer voor een zonvakantie rond de Middellandse Zee.
Lees hier haar blog.