Jitske Roos is per 1 januari aan de slag gegaan voor RED Online Marketing. Roos stapte in oktober na zes jaar op als head of Commerce bij Zoover Media, Zoover Travel en Meteovista om voor zichzelf te gaan beginnen.
Eén van de bedrijven die met haar wilde samenwerken, was RED Online Marketing. De ideeën van zowel Roy Platje, eigenaar van RED Online Marketing, als die van Roos sloten goed bij elkaar aan.
RED Online Marketing is gespecialiseerd in het voeren van sales gerichte online marketing campagnes en werkt voor de reis- en vrijetijdsbranche. Deze campagnes worden voornamelijk via Google AdWords, Microsoft Bing en Facebook gevoerd. Maar ook consultancy op gebied van email marketing en conversie optimalisatie behoren tot de diensten van RED. Het bedrijf heeft een kleine afdeling in Duitsland voor het voeren van campagnes voor Nederlandse reisbedrijven gericht op de Duitse markt. Tot de klanten van RED behoorden naast Zoover, ook de Thomas Cook Groep, Karin’s Choice, Tjingo, Solfly, Silverjet, Liberty Resorts en Oasis Parcs. Daarnaast werkt RED Online Marketing in het binnenland voor een groot aantal bungalow- en vakantieparken.
Red Online Marketing wil als specialistisch online marketing bureau verder doorgroeien in de reis- en vrijetijdsbranche met zoekmachine marketing- en social campagnes. Jitske Roos: ‘Mijn handen jeuken. Mijn opgebouwde netwerk van de afgelopen twintig jaar kan ik ook voor RED Online Marketing inzetten, alsook mijn enorme ambitie op commercieel gebied.’
Roos: ‘RED Online Marketing is een mooi bedrijf, wat toe is aan haar next step en ik ben trots mee te kunnen bouwen met Platje om zijn ambities te kunnen gaan invullen. Voor Platje ben ik aanvullend op commercieel vlak, alsook strategisch om juist door keuzes te maken en focus aan te brengen.’
Roy Platje zegt over de nieuwe samenwerking: ‘Ik ken Jitske al een groot aantal jaren. We hebben ook al samengewerkt binnen een aantal projecten welke RED voor Zoover uitvoerde, we kennen elkaar dus goed. Ik ken Jitske als een enorm bevlogen persoon met veel kennis over de reisbranche. Voor RED is het de perfecte aanvulling op de kennis die we al hebben over het boekingsgedrag van de klanten. Ik ben er dan ook enorm trots op dat Jitske voor ons gekozen heeft.’
Patrick Mulder zegt
Mooie stap voor beiden. Van harte!