Deelnemers van SGR en Calamiteitenfonds kunnen de logo’s van deze organisaties op hun website veel beter inzetten en benutten. Dat levert meer klantvertrouwen en dus meer boekingen op.
Dat stelde specialist Martin van Kranenburg vrijdag tijdens een presentatie van SGR in de Jaarbeurs in Utrecht, waar SGR zijn partnermarketing lanceerde. Deelnemers van SGR en Calamiteitenfonds kunnen hierbij online gebruik maken van kant en klare teksten en afbeeldingen voor promotie van het deelnemerschap richting consument.
Het advies van Van Kranenburg aan de circa 70 bezoekers: maak het SGR-logo op je website klikbaar en zorg ervoor dat de klant dan informatie over het garantiefonds te zien krijgt. Dat versterkt het vertrouwen. Conversie is vertrouwen. Als de klant je niet vertrouwt, dan is het over.’
Uit een speelse steekproef van Jitske Roos aan het begin van de bijeenkomst bleek dat de aanwezigen zelf weinig kennis hebben van keurmerken in het algemeen. ‘Iedereen kent het Kema keurmerk en vertrouwt erop, maar niemand weet waarom het goed is’, stelde Mirjam Dresme van de ANVR.
Met zijn partnermarketing wil SGR er in ieder geval voor zorgen dat klanten van reisbedrijven het keurmerk wel kennen en ook weten wat het inhoudt.
Foto: Martin van Kranenburg met Jitske Roos en Ceyda Sahan (marketing communicatie & pr bij SGR), die samen de organisatie van het event in handen hadden.